• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223123
+
-

اسلحه ژاپنی علیه تورم و غافلگیری تسلا

ژاپنی‌ها نگران روند تورم هستند و آلمانی‌ها در تکاپوی رونق تولید صنعتی‌شان. تسلا بازار خودروهای برقی را غافلگیر کرده و یکی از معروف‌ترین برندهای ورزشی جهان به اخراج کارگرانش روی آورده است. به گزارش همشهری، پس از اینکه نرخ تورم در ژاپن از هدف تعیین‌شده فاصله گرفت، رئیس بانک مرکزی این کشور خبر داد که احتمال دارد نرخ‌ بهره را در صورت ادامه صعود تورم افزایش دهد و کاهش خرید اوراق قرضه بزرگ خود را در مقطعی از زمان در آینده آغاز کند. کازوئو اوئدا می‌گوید: بانک مرکزی در حال حاضر باید سیاست پولی کنونی را حفظ کند و اگر تورم به روند صعودی خود ادامه دهد، به ‌احتمال زیاد نرخ بهره را افزایش خواهیم داد.
در اروپا، اداره آمار فدرال آلمان گزارش داده که قیمت تورم تولیدکنندگان آلمان در ‌ماه مارس کمتر از حد انتظار و نسبت به سال گذشته ۲.۹درصد کاهش یافته است؛ درحالی‌که برخی تحلیل‌گران انتظار کاهش 3.2درصدی را داشتند. این نهمین ‌ماه متوالی کاهش تورم تولیدکننده بود، اما کمترین کاهش از‌ ماه جولای گذشته برآورد شده است.
اما بخوانید از وضعیت این روزهای بازار خودروهای برقی. شرکت خودروسازی تسلا قیمت پرفروش‌ترین مدل‌های خود را پس از فروش ناامیدکننده سه ماهه اول و افزایش موجودی، در ایالات‌متحده و چین کاهش داده است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، خطاب به 140هزار کارمند تسلا اعلام کرد که در حال کاهش بیش از ۱۰درصد از تعداد کارکنانش در سراسر جهان است و 2نفر از مدیران ارشدش نیز کنار رفته‌اند. بلومبرگ گزارش داده که این خودروساز نخستین افت فروش خود را نسبت به سال قبل از روزهای ابتدایی همه‌گیری کووید-19 داشته است.
شرکت نایک، از شناخته‌شده‌ترین برندهای پوشاک ورزشی جهان‌ هم ۷۴۰کارمند خود را اخراج کرد، زیرا تولیدکننده برتر پوشاک ورزشی به‌دنبال کاهش هزینه‌ها پس از هشدار درباره کاهش درآمد خود در نیمه اول مالی۲۰۲۵ است. میشل آدامز، معاون راه‌حل‌های مردمی نایک، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده؛ مرحله دوم این تغییرات تا ۲۸‌ژوئن در مقر آن آغاز خواهد شد. نایک در ‌ماه دسامبر برنامه‌ای برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به مبلغ ۲میلیارد دلار طی 3سال آینده و در ‌ماه فوریه ارائه کرد که حدود ۲درصد از کل نیروی کار خود یا بیش از ۱۶۰۰کارمند را کاهش می‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید