• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223063
+
-

شب روشن طهراني‌مقدم

شب روشن طهراني‌مقدم


محسن نامور-مداح و فعال رسانه‌ای

«وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند، مثل این است که به خاک ما حمله کرده‌اند؛ این عرف دنیاست. رژیم خبیث اشتباه کرد در این قضیه؛ باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد.» این جملات بخشی از بیانات مقام معظم رهبری است که مقتدرانه مسیر درست را پیش رو قرار داد. ایران از حق دفاع مشروع خود استفاده کرد و در یک عملیات تاکتیکی و بی‌نظیر در جهان به سرزمین‌های اشغالی حمله کرد. درست دقایقی بعد از حمله پهپادی و موشکی ایران، شمار زیادی از کاربران فضای مجازی یاد شهید «حسن طهرانی‌مقدم»، فرمانده یگان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی داشتند. فعالان شبکه‌های اجتماعی با درود بر روح پاک شهید طهرانی‌مقدم، جای او را در چنین شبی خالی دانستند. کسی که گفته بود: «روی قبرم بنویسید اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند...»
جوانی که در روزهای انقلاب، همراه دوستانش نارنجک‌های دستی می‌ساخت وقتی در جنگ بی‌رحمی‌های دشمن و دست خالی دفاع کشور را دید نتوانست آرام بگیرد. 25سال از عمرش را صرف تاسیس و توسعه بخش توپخانه، موشک و توان دفاعی کشور کرد. می‌گویند طهرانی‌مقدم باعث شد که سپاه در ۱۵‌ماه اول عمر خود متوجه ضرورت تقویت صبغه نظامی شود. او بود که به‌عنوان یکی از نخستین افراد، نخستین جرقه‌های شکل‌گیری توپخانه سپاه را زد. با تلاش‌هایی که صورت گرفت او و همراهانش توانستند سال ۱۳۵۹ با غنیمت‌هایی از ارتش بعث عراق توپخانه سپاه را تشکیل دهند و بعدها با استفاده از این توپخانه در لشکر امام حسین(ع) اصفهان مواضع دشمن بعثی را بمباران کنند. همین گروه بعدها و در سال ۱۳۶۱ واحد و یگان توپخانه سپاه را تشکیل دادند. البته که دشمن هم بیکار ننشست و برای توقف پیشرفت‌های ایران دست به هر کاری زد؛حتی شهادت او و همکارانش.
اما حالا در روزهایی که قدرت موشکی و پهپادی ایران، معادلات و پیش‌بینی‌های زیادی را بر هم زده، فعالان شبکه‌های اجتماعی یاد شهیدی را گرامی داشته‌اند که بالستیک‌های امروز را مدیون او می‌دانند. شاید یک روز نه چندان دور، با نابودی اسرائیل فلسطین هم مثل خرمشهر آزاد شود؛ آن وقت حتماً باید یک نوحه‌ای شبیه آن بخوانند که می‌گفت: «محمد نبودی ببینی! شهر آزاد گشته... خون یارانت پر ثمر گشته...»
و چه خوب نوشت آن کاربر که مقایسه‌ای بین طهراني‌مقدم و آرش کمانگیر کرد؛ اینکه چگونه هر دو برای تعیین مرزهای ایران از جان خود گذشتند. او در این‌باره نوشت: «همیشه برایم سؤال بود که آرش کمانگیر چطور با انداختن یک تیر مرزها را مشخص کرد. آرش افسانه نیست، آرش تویی! مرز ایران آنجاست که موشک‌های تو تعیین می‌کنند.»
بله این شهید طهراني‌مقدم بود که چنان مشتمان را پر کرد که تا سال‌ها بتوانیم برای دفاع از کشورمان موشک شلیک کنیم. برای انتقام خون حاج‌قاسم و ابومهدی، انتقام شهید فخری‌زاده، انتقام شهید احمدی‌روشن، انتقام شهید طهراني‌مقدم، انتقام شهید شهریاری، انتقام شهدای مدافع حرم، انتقام شهدای غزه و انتقام کوچولوی کاپشن‌صورتی و گوشواره قلبی... .



 

این خبر را به اشتراک بگذارید