• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223041
+
-

دژ مستحکم ایرانی

سامانه‌های پدافندی بومی ایران آماده مواجهه مؤثر با به‌روزترین تسلیحات دنیا هستند

علیرضا احمدی-روزنامه‌نگار

دفع خرابکاری بامداد جمعه از سوی سامانه‌های پدافندی ایران نشان داد برخلاف فضاسازی‌ رسانه‌های غربی، ایران علاوه ‌بر توان موشکی– پهپادی خود که عملیات «وعده صادق» نمود کوچکی از آن به‌شمار می‌رود، در حوزه بازدارندگی پدافندی نیز آماده مواجهه مؤثر با به‌روزترین تسلیحات دنیاست.
پس از عملیات «وعده صادق» و وارد آمدن ضربه حیثیتی بر پیکره توان پدافندی رژیم صهیونیستی، رسانه‌های غربی– صهیونیستی تلاش کردند با بزرگ‌نمایی توان رزمی جنگنده‌های اسرائیلی، به‌ویژه جنگنده‌های اف-35، سامانه‌های پدافندی ایران را در مقابل نیروی‌هوایی اسرائیل غیربازدارنده جلوه دهند و اینگونه القا کنند که جنگنده‌های نسل جدید رژیم‌صهیونیستی، به‌راحتی قادر به عبور از سد سامانه‌های پدافندی ایران و حمله به اهداف معینی در داخل مرزهای ایران هستند. این درحالی است که عملکرد مطمئن سامانه‌های پدافندی ایران، ازجمله «سامانه آرمان» و «سامانه باور373»، عملکرد خود را در دفع هواگردهای رادارگریز، ازجمله جنگنده اف-35 نشان داد. شاهد این مدعا نیز آن بود که بنا به گزارش رسانه‌های غربی، این جنگنده رادارگریز در حمله اخیر خود نتوانست وارد حریم هوایی ایران شود و از آسمان عراق اقدام به شلیک موشک دورایستا کرد.
نیروهای مسلح جمهوری‌اسلامی طی سال‌های اخیر دستاوردهای قابل‌توجهی در حوزه سامانه‌های پدافندی بومی داشته‌اند و ایران را با برخورداری از بیش از 3500نقطه پدافندی دراین عرصه به یکی از قدرت‌های مطرح در سطح دنیا تبدیل کرده‌‌اند؛ سامانه‌هایی که در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های بخشی از آنها می‌پردازیم.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید