• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 16 تیر 1397
کد مطلب : 22298
+
-

داستان یک اتفاق ساده اماجبران‌ناپذیر

ملی‌پوشان اسنوکر ایران برای حضور در مسابقات جهانی جوانان راهی چین شدند؛ در حالی که چوب‌هایشان در تهران جا مانده بود! در حالی که قرار بود اسنوکربازان ایرانی در رقابت‌های جهانی زیر 18 سال شرکت کنند، اعضای این تیم 10 تیرماه راهی چین شدند. به‌طور معمول بازیکنان چوب‌های مسابقه را با خودشان به محل رقابت‌ها می‌برند و این‌بار نیز با همان پروازی که قصد داشتند به چین بروند، چوب‌ها را حمل کردند. با اینکه چوب‌ها توسط ملی‌پوشان برای رفتن به قسمت بار هواپیما تحویل داده شده بود، ملی‌پوشان پس از رسیدن به مقصد متوجه شدند که چوبی در کار نیست.وقتی فدراسیون بیلیارد از شرکت هواپیمایی مورد نظر دلیل این اتفاق را پیگیری کرد، بعد از یکی، دو روز مشخص شد هنگام جابه‌جایی چوب‌ها از روی نقاله در فرودگاه امام خمینی(ره) افتاده و هیچ‌کس هم متوجه این اتفاق نشده است. مسئولان فدراسیون سعی کردند این چوب‌ها را به دست ملی‌پوشان برسانند و آنها را با پرواز دیگری راهی چین کردند. 
در نهایت این چوب‌ها در فرودگاه پکن باقی‌ماند و به دست ملی‌پوشان در شهری که مسابقات برگزار می‌شد، نرسید. همین سهل انگاری عجیب باعث شد تا اعضای تیم‌ملی زیر 18 سال ایران بدون اینکه در رقابت‌های جهانی شرکت کنند، به تهران بازگردند.
    بی‌دقتی و کم‌لطفی هواپیمایی ماهان قابل جبران نیست
در این میان اما هاشم اسکندری در توضیح اتفاق رخ داده، هواپیمایی ماهان که ورزشکاران تیم‌ملی را به این سفر می‌برده، مقصر اصلی می‌داند: برخی کشورها برای بردن چوب اسنوکر سختگیری ندارند و بچه‌ها می‌توانند چوب‌های‌شان را بدون تحویل به بار همراه خود داخل پرواز ببرند و در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد، اما در بیشتر کشورها باید چوب‌ها را به بار تحویل بدهیم و با توجه به تجربه‌ای که در گذشته داشته‌ایم اهمیت این چوب‌ها را به عوامل پروازها گوشزد می‌کنیم، اما متاسفانه در این سفر ظاهرا چوب‌ها از روی نقاله بار افتاده و به دست بچه‌ها نرسیده است. تیم‌مان با سه ورزشکار به این مسابقات اعزام شد و آقای مقدم که از داوران ما نیز هست، پیگیری زیادی کرد تا چوب‌ها به دست بچه‌ها برسد. ما حتی از سفارت ایران در پکن هم کمک خواستیم، اما متاسفانه پرواز بعدی ماهان به چین دو روز بعد بود و چوب‌ها به دست بچه‌ها نرسید.
رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد با انتقاد از عدم پاسخگویی این ایرلاین داخلی تاکید کرده است:« روابط عمومی فدراسیون با روابط عمومی ماهان مکاتبه کرد، اما آنها جوابی به ما ندادند. بی‌دقتی و کم‌لطفی ماهان برای ما قابل جبران نیست و نمی‌دانم وقتی بچه‌ها برگشتند چه چیزی به آنها بگویم. این بچه‌ها برای حضور در مسابقات جهانی سختی‌های زیادی کشیدند و مدت‌ها در اردو بودند، اما با بی‌دقتی هواپیمایی ماهان نتوانستند در مسابقات نتیجه خوبی بگیرند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید