• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 222942
+
-

با مردم

بخش‌هایی از اتوبان همت نیاز جدی به مرمت فوری دارد
اتوبان همت در مسیر غرب  به شرق، حد فاصل کردستان تا گاندی حتی بخش‌های زیر‌سازی‌ شده هم بیرون ریخته و به شن و ماسه رسیده است. از متولیان تقاضا می‌شود نسبت به مرمت فوری این بخش اقدام کنند؛ چرا که عامل اصلی ترافیک این مسیر است.
آرام از تهران

پرونده پروژه مسکونی رضوان قم هنوز به سرانجام نرسیده است
 سال 1390یک شرکت پیمانکاری با وعده و وعید و عوام‌فریبی تعدادی از ساکنان منطقه زنبیل‌آباد قم را ترغیب به ثبت‌نام برای پیش‌خرید آپارتمان در این منطقه کرد. بسیاری از مردم مثل خود من به امید خانه‌دار شدن و خلاصی از مستأجری در این پروژه ثبت‌نام کردند و بنا بود که 132واحد 75متری تحویل متقاضیان شود. سال‌ها از این ماجرا گذشت و خبری از پیشرفت در ساخت و تحویل این آپارتمان‌ها نشد.پس از پیگیری‌های فراوان متوجه شدیم که این طرح کلاهبرداری بوده و این شرکت به جای 132خانوار 1400خانوار را ثبت‌نام کرده است. خوشبختانه با اقدامات قانونی و پیگیری شاکیان این افراد سود‌جو دستگیر و محاکمه شدند. به‌رغم اینکه حکم صادره برای آنها در ابتدا افساد فی‌الارض و اعدام درنظر گرفته شد اما در دادگاه تجدید‌نظر این حکم به 25سال حبس تقلیل پیدا کرد. مسئله اصلی اینجاست که هنوز و پس از گذشت 5سال این پرونده باز است و مالباختگان در بلاتکلیفی به‌سرمی‌برند. تمام پولی هم که جهت ضرر و زیان به شاکیان پرونده پرداخت شده 100میلیون تومان است که به اندازه رهن یک آپارتمان هم نیست. مانده‌ایم که چطور حق خود را از این افراد مطالبه کنیم! چه‌کسی پاسخگوی سال‌های از دست‌رفته و بی‌ارزش‌شدن پولی است که با هزار زحمت پرداخت کرده بودیم؟
جمعی از مالباختگان طرح رضوان‌شهر قم

پیامک
ثبت تابعیت فرزندان از پدران غیرایرانی تسریع شود

طبق قانونی که سال 1398در مجلس تصویب شد فرزندانی که از مادران ایرانی و پدران غیرایرانی به دنیا می‌آیند می‌توانند تابعیت ایرانی کسب کنند. من ساکن کرمان و مادر ۴ فرزند از همسر خارجی هستم که بلافاصله بعد از تصویب این قانون اقدام به تشکیل پرونده جهت اخذ تابعیت برای فرزندانم کردم. متأسفانه از آن موقع تا الان جواب استعلام نهادهای ذیربط به اداره اطلاعات کرمان ارسال نشده است.این تأخیر مشکلات زیادی را برای فرزندان من به‌وجود آورده است چون تا نهایی‌شدن پرونده و ثبت تابعیت قانونی، از حق بیمه، تحصیل و ازدواج محرومند. علت این اهمال‌کاری و تأخیر چیست؟ از دولت محترم درخواست داریم تا سازمان‌ها و نهاد‌های مربوط و دست‌اندر‌کار این طرح را ملزم به تسریع در اجرای قانون کنند.
 نرگس از کرمان

روستای جرسقان؛ محروم از ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی
روستای جرسقان واقع در استان فارس و از توابع مرکزی شهرستان شیراز از بسیاری امکانات رفاهی و اولیه محروم است. جاده این روستا هنوز آسفالت نشده و عبور و مرور خودروها هر بار باعث پراکنده‌شدن گردوغبار زیادی در هوای روستا می‌شود.آب شرب فشار بسیار کمی دارد و استحمام به یک معضل تبدیل شده است. داخل کوچه‌ها تیر برق نیست و شب‌ها در تاریکی مطلق فرو می‌روند. اینها تنها بخشی از مشکلات مردم و ساکنان این روستاست. مسلما با ادامه این وضعیت افراد زیادی مجبور به ترک روستا و مهاجرت به شهرهای بزرگ و روآوردن به مشاغل کاذب خواهند شد.خواهش می‌کنم تا دیر نشده نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنید.
 از جوانان روستای جرسقان

پیام
کاهش حقوق بیش از ۲۵۰۰۰ نفر از پرسنل بانک‌های ادغامی
 طبق قانون مصوب سال‌1399تعداد 5بانک و مؤسسه (بانک انصار-بانک حکمت ایرانیان –بانک قوامین -بانک مهر اقتصاد- مؤسسه کوثر)در بانک سپه ادغام شدند.قبل از این اقدام کارکنان بانک‌های ادغامی کارگر محسوب می‌شدند و از ابتدای سال 1401با تبدیل وضعیت، مستخدم رسمی دولت در بانک سپه و به‌اصطلاح کارمند شدند. این تبدیل وضعیت برخلاف مواد 6، 9، 12و 21قانون کار و کنوانسیون‌های بین‌المللی در حوزه کارگری است و عملا در میزان پرداخت حقوق و مزایای فعلی و بازنشستگی آینده این افراد شکاف و کاهش زیادی ایجاد کرده است چون قبل از این ادغام و تا ابتدای سال 1401به‌عنوان کارگر دستمزدشان 95درصد حقوق و مزایای بیمه تامین اجتماعی بود و طبق همین لیست و معدل مبلغ 2سال آخر بازنشسته می‌شدند اما در حال حاضر و با تغییر نوع استخدام تنها۷۰ درصد حقوق و مزایای تأمین اجتماعی شامل حالشان می‌شود و مسلما در احتساب معدل 2سال آخر و مبلغ بازنشستگی‌شان تأثیر منفی خواهد داشت. این در حالی است که ما به‌مدت 25سال حق بیمه کارگری پرداخت کرده‌ایم و الان که در شرف بازنشستگی هستیم باید مطابق کارمندان و اشخاصی که طی این سال‌ها مبلغ کمتری حق بیمه پرداخت کرده‌اند، حقوق و مزایا دریافت کنیم. این کار نقض قانون و تضییع حقوق ماست.درخواست داریم تا شرایط بازنشستگی ما مطابق قانون کارگری لحاظ شود.
 جمعی از کارکنان بانک‌های ادغامی

خسارت سال گذشته کشاورزان ایلامی پرداخت نشد
بیمه‌های کشاورزی خسارت سال گذشته کشاورزان را نپرداخته‌اند و همین باعث شده که امسال این اقشار توان ناچیزی برای ادامه کار داشته باشند. ورود به فصل کشاورزی بدون دریافت خسارت از بیمه‌ها و نیز وارد‌شدن خسارات جدید با بارندگی‌ها و خشکسالی‌ها دست کشاورزان را بسته است.
رمضانی از ایلام

 

این خبر را به اشتراک بگذارید