• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 222901
+
-

حمله‌ای که مضحکه خاص و عام شد

یادداشت
حمله‌ای که مضحکه خاص و عام شد

اسماعیل کوثری؛  نماینده مجلس شورای اسلامی

اقدام اخیر رژیم جعلی صهیونیستی مبنی بر اینکه قصد داشت چند موضع در شهرهای ایران ازجمله پایگاه‌هایی در استان اصفهان را هدف قرار دهد، تنها یک بازی پیش‌پاافتاده رسانه‌ای و روانی است تا بتواند از این طریق در برابر ایران القای قدرت‌نمایی کند. صهیونیست‌ها چون درحقیقت توان رویارویی جدی با جمهوری اسلامی را ندارند، سعی می‌کنند با فرستادن چند ریزپرنده به آسمان ایران و از طریق مزدوران خود در کشورمان اهدافی را پیگیری کنند. حتی احتمال اینکه این ریزپرنده‌ها از خاک اسرائیل بلند شده باشند هم کم است. آنان از طریق این اقدامات می‌خواهند چنین القا کنند که اقدامی را در پاسخ به ایران انجام داده‌اند و نوعی حالت تعادل و توازن
 ایجاد شده است.
اما در مقام مقایسه، این اقدام اسرائیل که مورد تمسخر واقع شده و هیچ ارزش سیاسی و نظامی نداشت کجا و آن وعده صادق ایران که هیمنه و حیثیت اسرائیل را به چالش کشاند و نقاط حساس نظامی صهیونیست‌ها را هدف قرار داد کجا؟ اقدام پریشب رژیم صهیونیستی تنها از این جهت حائز اهمیت است که آمادگی و هوشیاری پدافند دفاعی ایران در برابر هرگونه عمل خصمانه دشمن را در مرئی و منظر ناظران داخلی و بین‌المللی قرار داد؛ چراکه هیچ خسارت جدی به مواضع نظامی ایران وارد نیامده است و اسرائیل تنها با این اقدام، خود را مضحکه جهانیان کرد و حتی بین خودشان این به‌اصطلاح حمله مورد تمسخر قرار گرفت؛ به شکلی که بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی آن را «مسخره» خواند!
رژیم موقت صهیونیستی درحقیقت چون نمی‌تواند یک درگیری جدی و مهم را با ایران شروع کند و پیگیر آن شود و در حال حاضر، اساسا نه توانایی و نه جرأت اقدام علیه ایران به شکل گسترده را ندارد، سعی می‌کند با تمهید بسترهای یک جنگ روانی و رسانه‌ای بگوید که علیه ایران دست به عملی خاص زده است. این در حالی است که اگر آنان بخواهند دست به خرابکاری در خاک کشور بزنند و پا را از حد خود فراتر ببرند، بدون شک پاسخ محکم‌تر از حمله قاطع و گسترده ایران در عملیات «وعده صادق» دریافت خواهند کرد. عملیات اسرائیل به‌قدری حقیرانه و مضحک بود که در اصل آورده‌ای جز ازبین‌بردن آبرویشان در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی نداشت.
درمورد اینکه آیا ایران پاسخ این اقدام اسرائیل را خواهد داد یا خیر، باید گفت این اتفاق نیازمند بررسی است تا ببینیم حماقت مضحک صهیونیست‌ها خسارتی وارد ساخته است یا خیر. تا اینجای کار به‌نظر می‌رسد خسارت خاصی متوجه جمهوری اسلامی ایران نشده و نیازی هم به پاسخ‌دادن از سوی ما نیست. اما اگر زوایای دیگری از این اقدام رژیم صهیونیستی مشخص شود، باید عوامل داخلی و جاسوسان آنان شناسایی شوند و در کنار آن به دشمن خارجی هم بابت این تجاوز و تعدی‌اش پاسخ درخور و محکمی داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید