• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 222854
+
-

صدر؛ اتوبان 2طرفه

پرسپوليس با 3گل برد و 24ساعت صدرنشين شد؛ استقلال صدر را پس گرفت اما عنوان بهترين خط دفاعي و برتري در تفاضل گل را از دست داد

تیتر یک
صدر؛ اتوبان 2طرفه

 طی روزهای پنجشنبه و جمعه و در بازی‌هایی پرگل و جذاب، ابتدا پرسپولیس با یک برد پرگل در آبادان به صدر رفت و 24ساعت بعد استقلالی‌ها با برتری مقابل شمس‌آذر به صدر بازگشتند. برد استقلال مقابل قزوینی‌ها با اتفاقات عجیب و غریبی همراه بود. جواد نکونام تیمش را با ترکیب سیدحسین‌حسینی، ایمان سلیمی، حسین مرادمند، روزبه چشمی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، مهرداد محمدی، آرش رضاوند، زبیر نیک‌نفس، گوستاوو بلانکو و ماشاریپوف به زمین فرستاد. همان ترکیب بازی‌های اخیر با این تفاوت که آرمین سهرابیان به‌دلیل مصدومیت جای خودش را به مرادمند داده بود و در عوض صالح حردانی بعد از بازگشت از روزهای مصدومیت دوباره در ترکیب قرار گرفته و میلاد فخرالدینی را روی نیمکت نشانده بود. این ترکیب، بازی را تهاجمی آغاز کرد و بعد از ایجاد یکی دو موقعیت که مهم‌ترین آنها توسط ایمان سلیمی از دست رفت بالاخره در دقیقه21به گل اول رسید و اجازه نداد شرایط برای آبی‌پوشان سخت شود. ابوالفضل جلالی که در بازی‌های اخیر با سانترهایش زمینه گلزنی‌های بلانکو را فراهم می‌کرد باز هم با یک سانتر دقیق پاس گل داد اما این بار مهرداد محمدی بود که با یک استپ و ضربه‌ای آرام دروازه حریف را باز کرد. مهرداد با پیراهن شماره7استقلال پیش از این هم 5گل برای آبی‌پوشان زده بود اما از هفته سیزدهم به بعد موفق به گلزنی نمی‌شد تا روز گذشته که این طلسم را بعد از 123روز باطل کرد. او در نیمه‌دوم با کسب یک پنالتی و گل کردن آن، دومین گل خودش را هم زد و دقایقی بعد هم مرادمند با یک ضربه سر نتیجه را 3بر صفر کرد. تیم شمس‌آذر که به ارائه فوتبال تهاجمی در لیگ برتر معروف است و حتی در بازی رفت با استقلال هم این موضوع را ثابت کرده بود تا این دقیقه از بازی هیچ نشانی از روزهای خوب گذشته‌اش نداشت و آبی‌ها به خوبی نقشه‌های تهاجمی این تیم را خنثی کرده بودند. اما ناگهان انگار معجزه‌ای در این تیم رخ داد و شاگردان دقیقی طی 2دقیقه (83تا 85) 2گل را توسط فراز امامعلی و مجتبی فخریان پاسخ دادند. این اتفاق عجیب، دقایق پایانی بازی را حساس‌تر و جذاب‌تر کرد اما تلاش قزوینی‌ها برای به تساوی کشاندن بازی با دفاع همه‌جانبه آبی‌پوشان خنثی شد. تنها نتیجه 2گل شمس‌آذر این بود که تفاضل گل 2 تیم استقلال و پرسپولیس را در صدر جدول برابر کرد، اگرچه استقلال همچنان با یک امتیاز برتری صدرنشین باقی ماند.

   فرار نساجی، فرود فولاد
دیروز همچنین 2بازی دیگر هم علاوه بر بازی استقلال در شهرهای اهواز و قائمشهر برگزار شد. در قائمشهر، تیم تراکتور بعد از جدایی پاکو خمس در نخستین بازی تحت هدایت محمد نصرتی میهمان نساجی بود که با یک گل مغلوب این تیم قعرنشین شد. نساجی که با ساکت الهامی تلاش مضاعفی را برای فرار از سقوط آغاز کرده در این مسابقه با کسب یک پنالتی توسط کاپیتان خود محمد عباس‌زاده و گل کردن این پنالتی توسط منصور باقری موفق به کسب 3امتیاز شد. تراکتور هم شانس‌هایی برای گلزنی داشت اما ضربه حسین‌زاده به دیرک دروازه خورد و سایر موقعیت‌ها هم از دست رفت تا تبریزی‌ها همچنان در بحران باقی بمانند. نساجی هم البته هنوز از منطقه سقوط خارج نشده اما با فاصله 3امتیاز بالاتر از صنعت‌نفت ایستاده و با منطقه امن جدول هم فقط یک امتیاز فاصله دارد. در اهواز هم مس رفسنجان با یک گل بر فولاد غلبه کرد تا از زمان آمدن نویدکیا همچنان بدون شکست باشد. فولاد با این باخت‌ها ممکن است حتی به منطقه سقوط هم نزدیک شود.
 
   برد و مساوی‌های پرگل
در چارچوب هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر 3بازی هم روز پنجشنبه برگزار شد که فقط پرسپولیس برد و 2بازی دیگر با تساوی‌های پرگل به پایان رسید. پرسپولیس در آبادان با 3گل اسماعیلی‌فر، آل‌کثیر و کنعانی‌زادگان بر صنعت‌نفت چیره شد تا موقتا صدرنشین شود و آبادانی‌ها هم بیشتر از قبل استرس سقوط را داشته باشند. صحنه تأثیرگذار این بازی، خروج تماشاگران آبادانی از ورزشگاه در دقیقه75مسابقه بود. در همان روز، رقیب صنعت‌نفت در قعر جدول یعنی استقلال خوزستان در وقت‌های تلف‌شده و طی 2دقیقه شکست 2بر صفر را با مساوی 2- 2عوض کرد. این کام‌بک شگفت‌انگیز با کمک اشتباه بزرگ محمدرضا اخباری در زمین گل‌گهر سیرجان به‌دست آمد. 2 تیم تهرانی هوادار و پیکان هم با همین نتیجه یعنی تساوی 2- 2به‌کار خود پایان دادند. در زمین پیکان، ابتدا هوادار با 2گل سفیدچقایی و یونس شاکری پیش افتاد اما پیکان با گل‌های محمدحسین فلاح و ابوالفضل زمانی بازی را مساوی کرد که گل تساوی در دقیقه86به ثمر رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید