• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 222869
+
-

نكته بازی

بله،‌ فنی بوده
پرسپولیس در حالی بازی با نفت آبادان را با پیروزی 3گله پشت سر گذاشت که بین دونیمه یک تعویض غیرمنتظره در ترکیب این تیم رخ داد؛ فرشاد فرجی به جای گئورگی گولسیانی. بعد از بازی از مدافع گرجستانی پرسیده شد آیا دچار مصدومیت شده که او را عوض کرده‌اند؟ گولسیانی هم گفته: «نه، مصدوم نیستم.» او درست می‌گوید. تعویض مدافع گرجی یک تصمیم کاملا فنی بود و اگر او به بازی با همین روند ادامه بدهد، احتمالا تصمیمات مشابه بیشتری در موردش اتخاذ خواهد شد. گولسیانی در نیمه‌اول در یک موقعیت یک در مقابل یک، خیلی ناشیانه مقابل بازیکن نفت دریبل خورد، خطا کرد و کارت گرفت. قبلا نوشته بودیم او دچار افت شده و این در برهه حساس پایانی فصل می‌تواند خبر بدی برای قرمزها باشد.

چه اخلاق خوبی داری!
نفت آبادان مقابل پرسپولیس نمایش خوبی نداشت و فراز کمالوند، سرمربی این تیم هم با استفاده از یک جمله نامتعارف این گزاره را تأیید کرد: «خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم.» اوضاع اما در ادامه جالب‌تر شد؛ زمانی که کمالوند گفت از آن دست مربیانی نیست که گناه شکست را گردن سایر بازیکنان بیندازد اما در همین حال ادامه داد: «الان پیام پارسا ضعیف بازی می‌کند، چه کنیم؟ امیر پناهی 3بازی است که اشتباه می‌کند، چه کار باید کنیم، اینها مشکل تیم است.» حالا باز خوب شد نمی‌خواستی گناه باخت را گردن دیگران بیندازی. الان شما اینطوری با دروازه‌بانت برخورد کردی، در مسابقات بعدی چطور انتظار داری برای تیمت بازی کند؟ با کدام روحیه و اعتماد‌به‌نفس؟ همین پیام پارسا ضربه سر آل‌کثیر را از یک‌قدمی نگرفت؟

بیشتر احتیاط کنید
بعد از پایان بازی نفت و پرسپولیس، تصاویری منتشر شد از شادی دانیال اسماعیلی‌فر‌ که برخی آن را حاوی اشاره‌ای توهین‌آمیز دانسته بودند. اسماعیلی‌فر بعد از به‌ثمر رساندن گل اول با یکی از انگشتانش حرکتی انجام می‌دهد که به قول معروف «منشوری» بوده. از این رفتارها در فوتبال ایران متأسفانه زیاد داریم و طبعا قادر به نیت‌خوانی هم نیستیم. اگر قطعی شده باشد که قصد اسماعیلی‌فر‌ اهانت بوده، حتما باید جریمه شود، اما نکته اینجاست که او از نظر شخصیتی یکی از بهترین و بی‌حاشیه‌ترین فوتبالیست‌های کشور به شمار می‌آید که اهل کتابخوانی است و در همه این سال‌ها یک سر سوزن جنجال نداشته. این یعنی احتمالا منظوری نداشته اما وقتی شما در تیم‌های پرهواداری مثل پرسپولیس و استقلال بازی می‌کنید، باید حواس‌تان به تک‌تک رفتارهایتان باشد، چون هزاران چشم شما را زیرنظر دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید