• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 222867
+
-

شبیه‌ترین به پرسپولیس

برتری در آبادان، شاید یکی از کم‌نقص‌ترین بازی‌های فصل پرسپولیس بود

شبیه‌ترین به پرسپولیس

بهروز رسایلی

این شاید از شانس بد نفت آبادان بود که در اوج نیاز به کسب امتیاز برای بقا، به پست یکی از بهترین نسخه‌های این فصل پرسپولیس خورد. سرخپوشان در روزی با 3گل از سد حریف زردپوش خود گذشتند که هم از نظر کیفیت بازی و هم در زمینه آمار و ارقام به وضوح نسبت به نفت برتری داشتند. این پیروزی برای تیم اوسمار ویرا واجد ارزش‌های زیادی بود.

   فقط جام، والسلام
فوتبال پرسپولیس در آبادان بیش از هر چیز دیگری نشان داد قرمزها تشنه فتح جام هستند و به چیزی غیراز آن فکر نمی‌کنند. این بازی از جهات مختلف آسان نبود. در نیم‌فصل دوم تیم‌هایی که برای بقا می‌جنگند از خطرناک‌ترین رقبا هستند، چرا که 200 درصد توان‌شان را در زمین می‌گذارند. این داستان در مورد نفت هم صدق می‌کرد، تیمی که در میزبانی قبلی‌اش سپاهان را برده بود. زمین نه‌چندان باکیفیت مسابقه و نیز مصدومیت زودهنگام امید عالیشاه هم به جمع مشکلات سرخپوشان اضافه شد اما مجموعه این مسائل مانع از ارائه یک بازی با کیفیت از سوی قرمزها نشد. آنها کم‌اشتباه و مسلط بودند و در هیچ زمانی از بازی حس نشد که قرار است پا پس بکشند. احتمالا سرسخت‌ترین دشمنان پرسپولیس هم تأیید می‌کنند که حق این تیم در آبادان یک پیروزی پرگل بود.

    تصور خطرناکی که اصلاح شد
بازی آبادان یک حسن دیگر هم برای پرسپولیس داشت؛ اینکه انگاره غلط به جا مانده از 2مسابقه قبلی را اصلاح کرد. شاگردان اوسمار در بازی با گل‌گهر و ملوان، بعد از به ثمر رساندن گل و مخصوصا در دقایق پایانی مسابقه رو به فوتبال دفاعی آوردند و همین مسئله اضطراب و نگرانی زیادی را به هواداران تحمیل کرد. این مسئله، گروهی از کارشناسان و منتقدان را دچار این تردید کرده بود که مبادا پرسپولیس هم کسب پیروزی‌های اقتصادی و حداقلی را در دستور کار قرار داده و دیگر قرار نیست فوتبال باطراوت هفته‌های نخستین دور برگشت را از این تیم ببینیم. با این حال بازی با نفت تا حدود زیادی این تصویر را ترمیم کرد و حداقل تا اطلاع ثانوی باعث خواهد شد خوش‌بینی‌های فنی و کیفی نسبت به سرخپوشان ادامه بیابد.

   ارزش‌های فردی
این برد برای برخی بازیکنان پرسپولیس هم امتیازات خاص خودش را داشت. رفیعی در چهارمین بازی‌اش، کلین‌شیت کرد تا نهایت استفاده را از دوران غیبت بیرانوند برده باشد. او با این عملکرد، خودش را به‌عنوان گلر ذخیره مطمئنی که می‌تواند مورد توجه سایر تیم‌ها باشد مطرح کرد. اسماعیلی‌فر هم که امسال خیلی تحت فشار قرار داشته است. او که در آخرین لحظات مسابقه رفت یک گل به‌خودی بد زده بود، در این مسابقه جبران کرد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند. آل‌کثیر نیز بعد از مدتی افت، برای دومین مسابقه پیاپی موفق به گلزنی شد. پرسپولیس در روزگار قحطی شدید مهاجم نوک، به ورژن آماده و با روحیه او نیاز مبرم دارد. از همین رو درخشش در آبادان برای آل‌کثیر حیاتی بود؛ بازیکنی که گل زد و شادی نکرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید