• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 222865
+
-

تسهیل سفر زیرزمینی

دسترسی شهروندان به مترو افزایش می‌یابد

تسهیل سفر زیرزمینی

منطقه7 تهران يكي از مناطقي است كه چندين ايستگاه خط مترو از آن عبور مي‌كند و اتفاقا بخش زيادي از تردد شهروندان در اين منطقه با استفاده از مترو انجام مي‌شود. با اين حساب، توسعه مترو در اين منطقه يكي از ضرورت‌هاست.


پيگيری ويژه به نفع مردم
يكي از خبرهاي خوب براي متروسواران افتتاح ايستگاه متروي بهارشيراز است كه در آخرين شنبه سال افتتاح شد. ايستگاه بهارشيراز در خط6 مترو قرار دارد و اهالي اين محله سال‌هاست چشم‌انتظار افتتاح آن هستند. يكي ديگر از اتفاقات خوب، طي شدن مراحل پاياني پروژه خروجي دوم متروي سهروردي است.  اين خبر خيلي مهم است از آن جهت كه ايستگاه متروي سهروردي دقيقا در خيابان بهشتي يا عباس‌آباد سابق قرار دارد و شهرونداني كه از اين ايستگاه استفاده مي‌كنند، صرفا مي‌توانند از ضلع شمالي خارج يا وارد شوند و عبور از خيابان بهشتي براي آنها كه مي‌خواهند به ضلع جنوبي خيابان بروند هم باعث ترافيك در اين خيابان مي‌شود و هم مسافران پياده‌ براي عبور از اين خيابان با خطر مواجهند.
 خبر خوب اين است كه ورودي مترو از ضلع جنوبي در ماه‌هاي ابتدايي سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد. همين مشكل را ايستگاه شهيدقدوسي هم دارد كه در سال آينده با افتتاح خروجي دوم حل خواهد شد. خروجي دوم ايستگاه صيادشيرازي در ضلع غربي بزرگراه شهيد صياد نيز در دستوركار ساخت قرار دارد و 2ايستگاه ديگر يعني ايستگاه بهارشيراز و ايستگاه سرباز نيز در سال آينده افتتاح خواهند شد. در كل مي‌توان گفت سال آينده براي متروي منطقه7 يك سال به يادماندني خواهد بود چون افتتاح‌هاي خوبي را در اين منطقه خواهيم داشت.  ايستگاه سرباز هم مانند ايستگاه بهارشيراز در خط6 مترو قرار دارد. پروژه ايستگاه سرباز در سال آينده افتتاح خواهد شد و تا‌كنون 70درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. خروجي جنوبي ايستگاه شهيدقدوسي به‌زودي افتتاح خواهد شد. خروجي شرقي ايستگاه شهيد صيادشيرازي هم افتتاح شده و خروجي غربي هم اميدوار هستيم كه سال آينده خيلي خوب انجام شود. سال1403 براي ما بهترين سال از نظر افتتاح‌ها خواهد بود و اين به‌دليل اهتمام ويژه مديريت شهرداري منطقه7 است؛ چراكه تمام پروژه‌هاي مربوط به مترو تا پيش از اين و طي سال‌هاي قبل به دلايل مختلفي متوقف شده بودند  اما مديريت شهري منطقه7 به خوبي مي‌دانست كه اين پروژه‌ها نقش بسيار مهمي در رفاه مردم و استفاده آنها دارد، به همين دليل با وجود نارسايي‌ها و كمبودها، اين پروژه‌ها در دستوركار قرار گرفت.  پروژه توسعه زيرسطحي ايستگاه متروي شهيدمدني به مساحت 2500مترمربع در اين خيابان  روبه‌روي پمپ‌بنزين قرار دارد. شهرداري منطقه7 درنظر دارد با ايجاد مسيري در بخش پاييني ايستگاه، فضايي براي واحدهاي تجاري و فرهنگي و بازارچه محلي ايجاد كند تا از اين طريق شهروندان در اين فضا بتوانند به كسب‌وكار مشغول شوند.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید