• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 222842
+
-

از کالسکه سواری تا استخدام ساقدوش

تشریفات عجیب و غریب عروسی‌های لاکچری

مژگان مهرابی- روزنامه نگار

«بهترین تالار را برای جشن عروسی انتخاب کردید؛ هر امکاناتی بخواهید موجود است؛ بالن‌سواری، مشعل‌آرایی، گل‌آرایی، مه خشک و سرد برای جشن و پایکوبی، دف‌زن، ساقدوش و حتی میکاپ عروس. برای جذابیت عکس و فیلم‌تان می‌توانید از کالسکه طلایی استفاده کنید که بسیار لاکچری است. رقص نور و آتش‌بازی هم داریم. همه اینها جزو برنامه تشریفات است و هر کدام قیمت جداگانه‌ای دارد. قیمت‌ها از نفری 4میلیون شروع می‌شود تا 6، 7میلیون تومان؛ بستگی به مواردی دارد که انتخاب می‌کنید. این بخشی از طومار بلندبالای سرویس‌دهی باغ‌تالارهای لاکچری گرمدره است که برپایی یک جشن رویایی در آن، نزدیک به 2میلیارد تومان هزینه دارد.

شوق بالن‌سواری
باغ تالار باشکوهی است. انتهای یکی از خیابان‌های گرمدره و شکل و شمایل عمارت آن به قصر می‌ماند؛ مثل همان تصاویری که در کتاب‌های قصه وجود داشت. از جلوی در تا ساختمان تالار فاصله زیاد است و فضا وسیع. سرتاسر این محوطه بزرگ چمن‌کاری شده و قدم به قدمش بوته‌های رنگارنگ گل‌سرخ دلبری می‌کند. حسن سلیقه دیگر صاحب تالار، پیاده‌راهی است که به مدد بلوک‌های سیمانی درست کرده، تا مهمانان هنگام رفت‌وآمد به‌سختی نیفتند. از همه دلچسب‌تر، حوض آبی است که جلوی عمارت جاخوش کرده؛ با فواره‌های زیاد. سیما از دیدن آن همه زیبایی سرشار از ذوق شده و در پوست خود نمی‌گنجد. در ذهن خود جشنی خاطره‌انگیز و رویایی را تصور می‌کند.

هزینه میلیاردی یک شب شادی
صاحب تالار پشت سرهم از خدمات تشریفاتی تالار می‌گوید. قول می‌دهد برای این زوج جوان سنگ‌تمام بگذارد. داماد بیشتر شنونده است. ترجیح می‌دهد به داخل عمارت هم سری بزند. محمدی تعداد مهمان‌ها را می‌پرسد و داماد می‌گوید:‌    «500، 600نفر» محمدی ادامه می‌دهد: «سالن‌های ما ظرفیت 1000نفر مهمان را دارد. خانم‌ها طبقه بالا، آقایان طبقه پایین. هنگام ورود عروس و داماد برنامه آتش‌بازی داریم. 4بانوی دف‌زن هم دعوت می‌کنیم که البته هزینه‌اش جداست؛ کلا 5میلیون تومان. اگر ساقدوش هم بخواهید نفری یک‌میلیون تومان. ماشین هم داریم؛ بنز و بی‌ام دبلیو. اگر مورد خاصی هم مدنظر بود برای‌تان اجاره می‌کنیم.» نوبت به منوی غذا و پذیرایی می‌رسد. محمدی 3مدل منو روی میز می‌گذارد. منوی اول با 6نوع غذا و دسر و نوشیدنی نفری یک‌میلیون تومان، منوی دوم 8مدل غذا  یک‌میلیون و 600هزار تومان و منوی ویژه که شامل 10نوع غذا به علاوه خوراک بیف‌استراگانف، خوراک زبان و سینی سبزیجات گرم است، نفری 4میلیون تومان می‌شود.

کالسکه سیندرلا
 صاحب تالار برای اینکه مشتری خود را از دست ندهد، کالسکه‌سواری را پیشنهاد می‌دهد. الحق هم کالسکه زیبایی است؛ با 4اسب سفید. محمدی می‌گوید: «تا ورودی باغ با ماشین می‌آیید. از آنجا سوار کالسکه می‌شوید و تا جلوی ساختمان می‌آیید. برای عکاسی فوق‌العاده است؛ درست مثل سیندرلا.» کالسکه‌سواری از نظر محمدی هزینه‌ای ندارد؛«10میلیون تومان.» برای اینکه عروس را مجاب کند، تعدادی عکس از گوشی خود به او نشان می‌دهد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید