• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 30 فروردین 1403
کد مطلب : 222745
+
-

نقل قول

سال طلایی فیبر نوری
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: امسال سال طلایی فیبر نوری است. عمده سختی‌ها و ناهمواری‌ها پشت ‌سر گذاشته شده و مسیر پیش روی این پروژه اکنون هموار است. آخرین آن مصوبات خوبی است که در حمایت از پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در قانون بودجه کشور وضع شده که مهم‌ترین آنها الزام قانونی به صدور مجوز حفاری و نصب تجهیزات توسط شهرداری‌ها و ادارات کل راهداری ظرف ۱۵روز برای اپراتورهای موردتأیید وزارت ارتباطات است.

بی‌اعتمادی صاحب تلگرام به آمریکا
پاول دوروف، مدیرعامل پلتفرم تلگرام: شاید به ‌نظر خنده‌دار بیاید، امابه‌طور پیش‌فرض تصور می‌کنم دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنم در معرض خطر قرار دارند، زیرا کاربران از آیفون یا از موبایل اندروید استفاده می‌کنند و پس از آنچه در آمریکا تجربه کردم، از لحاظ امنیتی اعتماد بسیار اندکی به پلتفرم‌هایی دارم که در آمریکا توسعه یافته‌اند.

تسهیل اشتغال نخبگان در دستگاه‌های اجرایی
روح‌الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان:‌دولت برای نخبگانی که علاقه‌مندند در دستگاه‌های اجرایی کار کنند، زمینه و زیرساخت لازم را فراهم کرده است. پیشنهاد دادیم سازمان اداری استخدامی ۲۵ امتیازی را که برای دوره آموزشی لحاظ کرده، به‌صورت مصاحبه انجام شود؛ یعنی افراد اول انتخاب و پذیرش شوند، بعد برای گذراندن دوره آموزشی اعزام شوند.

هوش مصنوعی جدید چینی
شن دو، معاون مدیر ارشد اجرایی گروه چینی بایدو: سیستم عامل هوشمند جدید به نام وان یوان را رونمایی کردیم که گامی مهم در رایانش ابری به‌ حساب می‌آید. این سیستم جدید تغییری مهم در چشم‌انداز رایانش ابری ایجاد می‌کند و هدف اصلی آن تمرکز روی رایانش هوشمند است. هدف این سیستم عامل ساده‌سازی‌ و ارتقای تجربه و توسعه اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی داخلی است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :