• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 29 فروردین 1403
کد مطلب : 222646
+
-

تحویل 8هزار خودروي وارداتی

آنطور که وزیر صنعت می‌گوید تاکنون 8هزار خودروي وارداتی تحویل مشتریان شده است.وزیر اقتصاد نیز می‌گوید: برای موجرانی که اجاره بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است.
به‌گزارش همشهری، در شرایطی که از سال گذشته بحث بر سر تحویل خودرو‌های وارداتی در بازار خودرو داغ است روز گذشته عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت از طی شدن فرایند تحویل خودرو‌های وارداتی به متقاضیان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۳۳هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده که از این تعداد ۵۰هزار خودرو در گمرکات کشور است. همچنین ۸ هزارخودروی وارداتی به مردم تحویل داده شده است.
دیروز همچنین احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از ارائه لایحه ساماندهی اجاره‌بها به مجلس خبر داد و گفت:لایحه ساماندهی اجاره‌بها با فوریت به مجلس ارسال شد. همین روزها منتظر هستیم شورای نگهبان مصوبه نهایی لایحه مذکور را قبل از شروع فصل نقل و انتقالات به دولت ارسال کند. در این قانون ظرفیت‌های خوبی ازجمله اعمال مشوق برای موجرانی که اجاره‌بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند درنظر گرفته شده است و بالعکس موجرانی که از حد مشخص شده بیشتر اجاره‌بها بگیرند محکوم خواهند شد.
در خبری دیگر از اقتصاد ایران، امیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از احیای ۴هزار واحد تعطیل و نیمه‌فعال خبر داد و گفت: در ۲سال گذشته با احیای ۸هزارو۴۰۰ واحد راکد و نیمه فعال در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و معدنی، ۱۹۵هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم جدید ایجاد و ۲۵۰همت از سرمایه‌های مردم احیا شد.برنامه نهضت احیای واحدهای اقتصادی برای سال۱۴۰۳ احیای ۴هزار واحد جدید است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید