• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 27 فروردین 1403
کد مطلب : 222446
+
-

خشم کاربران جهان عرب از اردن

«ملک عبدالله، شاه اردن اکنون منفورترین خائن جهان اسلام است.» این واکنش صفحه کاربری اسلام‌پلاس (islamplus) در شبکه اجتماعی ایکس و در حمایت از دولت اردن از رژیم‌صهیونیستی است. پس از اینکه برخی منابع عبری‌زبان ازجمله روزنامه‌های یدیعوت آحارانوت گزارش دادند که دولت اردن حریم هوایی خود را برای جنگنده‌های اسرائیلی باز کرده تا با پهپادهای ایرانی که از آسمان این کشور در حال عبور بودند، مقابله کنند شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی خشم خود را از حمایت مستقیم و آشکار اردن از صهیونیست‌ها اعلام کردند.
عمرو علی جامعه‌شناس و نویسنده مصری در صفحه کاربری خود نوشته:‌ «افکار عمومی اردن به‌راحتی از موضوع باز کردن حریم هوایی این کشور برای حفاظت از اسرائیل نخواهد گذشت به‌ویژه اینکه نیروهای امنیتی اردن پیش‌تر نیز به‌سوی معترضان اردنی حامی فلسطینی گاز اشک‌آور شلیک  و شماری از آنان را بازداشت کرده‌اند.»
محمد آکونجی حقوقدان و سیاستمدار انگلیسی نیز در صفحه کاربری خود نوشته: «شاه اردن در حالی تسلیحات جنگی خود را برای محافظت از اسرائیل در برابر حمله ایران بسیج کرده که در چند‌ماه گذشته هیچ اقدام عملی برای محافظت از غیرنظامیان فلسطینی در برابر نسل‌کشی اسرائیل انجام نداده است. او حتی از این نیز فراتر رفته و نیروهایش را برای سرکوب حامیان طرفدار فلسطین در کشور خود بسیج کرده است.»
یکی دیگر از کاربران ایکس با نام عبدالقادر که بیش از 12هزار دنبال‌کننده دارد، نوشته: «اردن تنها کشور عربی است که آشکارا وفاداری خود را به اسرائیل اعلام کرده است.»
اس.ال کانتا (S.L. Kanthan) تحلیلگر هندی، نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «ملک عبدالله 25سال است که در اردن قدرت را در دست دارد. قبل از آن، پدرش 47سال بر اردن حکومت کرد. اما سیاستمداران و رسانه‌های غربی هرگز او را دیکتاتور خطاب نمی‌کنند و خواهان دمکراسی و آزادی نیستند. چون او عروسک خیمه‌شب‌بازی خوبی است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید