• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 27 فروردین 1403
کد مطلب : 222445
+
-

شب شاد و آرام بچه‌های غزه

شب شاد و آرام بچه‌های غزه

عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی و انتشار تصاویری از پرواز پهپادهای ایرانی بر فراز مناطق اشغالی فلسطین، روحیه بسیاری از مردم منطقه را متحول کرد



اتحاد نظامی مقاومت
عملیات نظامی اخیر ایران البته یک حمله چندجانبه بود که بار دیگر اتحاد محور مقاومت را به رخ صهیونیست‌ها کشید.
 گسیل فوج پهپادها از یمن: تارنمای شبکه «الجزیره» به نقل از شرکت امنیتی «آمبری» خبر داد که همزمان با حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، نیروهای یمنی هم چندین فروند پرنده بدون سرنشین را به سمت اسرائیل پرتاب کرده‌اند. آمبری در ادامه مدعی شد که این «پهپادها با هماهنگی ایران پرتاب شدند.»
 شلیک راکت‌ از جنوب لبنان: همزمان با حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرزمین‌های اشغالی، حزب‌الله لبنان نیز حملات خود را آغاز کرد. گفته شده در ساعات نخست حمله ایران، بیش از 50موشک و راکت از جنوب لبنان به مناطق اشغالی فلسطین شلیک شد.
آماده‌باش رزمندگان حشدالشعبی عراق: همزمان با تهاجم برق‌آسای یگان‌های پهپادی و موشکی سپاه پاسداران به سمت اراضی اشغالی، گروه‌های مقاومت عراقی به‌منظور مقابله با حملات احتمالی آمریکا و اسرائیل در وضعیت «آماده‌باش» قرارگرفتند.
پیام تبریک فلسطینی‌ها: جنبش مجاهدین فلسطین هم ضمن تبریک به جمهوری اسلامی ایران برای حمله موشکی و پهپادی مقتدرانه به رژیم صهیونیستی تأکید کرد که تل‌آویو فقط زبان زور را می‌فهمد. جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی حماس و دیگر گروه‌های مقاومت در فلسطین نیز هرکدام در پیام‌های جداگانه‌ای به ایران برای حمله به اسرائیل تبریک گفتند.

هزینه‌های اقتصادی
با توجه به اینکه حملات ایران علیه اسرائیل با صدها پهپاد و موشک کروز و بالستیک به‌صورت ترکیبی انجام شد، مقابله سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی با این حجم از پهپاد و موشک‌ها بسیار پرهزینه بوده است.
هزینه سرسام‌آور گنبد آهنین: بنا به برآورد رسانه‌های صهیونیستی، هر موشک سامانه گنبد آهنین برای رهگیری و انهدام یک موشک خارجی بالغ بر ۷۰هزار دلار هزینه روی دست رژیم صهیونیستی می‌گذارد و هزینه استفاده از این سامانه در یک روز جنگی به بیش از ۳۹میلیون دلار می‌رسد.
هزینه 14برابری فلاخن داوود: رژیم صهیونیستی علاوه بر سامانه پدافندی گنبدآهنین، همچنین دارای سامانه پدافندهوایی دیگری به‌نام فلاخن داوود است که بسیار پرهزینه‌تر است. گفته شده که هزینه هر موشک این سامانه ۱۴برابر هر موشک سامانه گنبد آهنین است. مبلغی که برای هربار استفاده به بیش از یک‌میلیون دلار می‌رسد و این پدافند نیز در جریان حملات ایران به ناچار فعال شد.
مقابله بیش از یک‌میلیارد دلاری با ایران: روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت نیز در گزارشی نوشته است که مقابله و رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در حمله اخیر 1.35میلیارد دلار برای اسرائیل هزینه در برداشته است.
خرج بزرگ روی دست تل‌آویو: خبرنگار نظامی سایت صهیونیستی «ماکور ریشون» هم اذعان کرد که پاسخ نظامی ایران برای تل‌آویو هزینه‌های سرسام‌آوری به‌دنبال داشته است.










 

این خبر را به اشتراک بگذارید