• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 26 فروردین 1403
کد مطلب : 222327
+
-

سناریوهای ایران در مواجهه با صهیونیست‌ها

دیدگاه
سناریوهای ایران در مواجهه با صهیونیست‌ها

موضوع انتقام و رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی، همواره در دستور کار جمهوری اسلامی ایران بوده است. علاوه بر رژیم صهیونیستی، انتقام از آمریکایی‌ها نیز در دستورکار است. در حقیقت در تمامی تحولات اخیر منطقه، نقش آمریکایی‌ها عیان است.
حمایت همه‌جانبه بایدن از رژیم صهیونیستی واضح و مشهود است و تأکید کرده که حمایت او از این رژیم، آهنین است. قطعا در حمله به کنسولگری ایران در دمشق نیز آمریکا در جریان بوده است؛ اما تلاش می‌کند در ظاهر خود را کنار بکشد؛ بنابراین حمله به کنسولگری ایران در دمشق ایران را به نقطه نهایی مقابله با رژیم صهیونیستی رسانده است. ولی اینکه این پاسخ چگونه و به چه شکل باشد، به ملاحظات مسئولین برمی‌گردد. در ۴۸ ساعت گذشته، مردم رژیم صهیونیستی آرامش ندارند و تلاش می‌کنند ایران را به عدم‌حمله به اسرائیل متقاعد کنند. این وضعیت نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نیز دیگر توان حمایت از رژیم صهیونیستی را ندارند و کار به جایی رسیده که استرالیا، آلمان و انگلیس با ایران تماس می‌گیرند و کشورمان را به خویشتنداری دعوت می‌کنند. حفظ این موقعیت برای ایران ضروری است تا رژیم صهیونیستی از باتلاقی که در آن گیر افتاده، توان خروج نداشته باشد.
انتقام اصلی ایران، اخراج آمریکا و رژیم صهیونیستی از غرب آسیاست و در این مسیر باید با متحدان خود یعنی چین و روسیه نیز هماهنگ شویم. حتی انتقام از ترامپ و پول‌های بلوکه شده نیز در دستور کار خواهد بود. بازشدن جبهه‌های مختلف در نبرد با رژیم صهیونیستی و جنگ ترکیبی، ازجمله سناریوهای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود؛ بنابراین برای تغییر معادله و اخراج رژیم صهیونیستی و متحدانش از منطقه، انتقام‌گیری لازم خواهد بود.
ابوالفضل ظهره‌وند
کارشناس مسائل غرب آسیا



 

این خبر را به اشتراک بگذارید