• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 26 فروردین 1403
کد مطلب : 222310
+
-

بخشش قاتل به حرمت عید فطر

بخشش قاتل به حرمت عید فطر

پسری جوان که به ‌خاطر بدهی 200هزارتومانی جان پسرعمویش را گرفته و زیر تیغ بود، با بخشش عمو و زن‌عمویش از مرگ رهایی یافت.
به گزارش همشهری، این جنایت هفدهم مرداد سال 99 و در جنوب تهران رخ داد و در جریان آن پسر جوانی در یک درگیری پسرعمویش را با ضربه چاقو به قتل رساند. قاتل بعد از دستگیری  گفت: من و پسرعمویم نعیم در حوالی بازار تهران کارگری می‌کردیم و من چند ‌ماه قبل از حادثه مبلغ 200هزار تومان پول از او قرض گرفتم، ولی بدهی‌ام را در 2 قسط 100 هزار تومانی پرداخت کردم، اما نعیم قبول نداشت. می‌گفت فقط 100 هزار تومانش را پرداخت کردی و 100 هزار تومان دیگرش مانده است. او حتی به من تهمت زد که گوشی موبایلش را هم به سرقت برده‌ام.
متهم ادامه داد: دعوا و درگیری میان ما ادامه داشت تا اینکه روز حادثه با هم درگیر شدیم و من با چاقو به او ضربه  زدم، اما قصد کشتن او را نداشتم.
متهم به قتل  وی پس از مدتی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. این حکم پس از قطعی شدن، روی میز قاضی امین کرمانی‌نژاد، دادیار شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. درحالی‌که شمارش معکوس برای قصاص عامل این جنایت آغاز شده بود، تیم صلح و سازش تلاش‌های خود را برای بخشش قاتل آغاز کردند. تلاش‌ها نتیجه داد و اولیای دم که عمو و زن‌عموی قاتل بودند با حضور در دادسرای جنایی تهران، قاتل پسرشان را به‌ خاطر رضای خدا و به حرمت عید سعید فطر بخشیدند. عموی قاتل از برادرزاده‌اش خواست زندگی درستی را در پیش بگیرد و دیگر مرتکب خلاف نشود. با بخشش اولیای دم، قاتل از چوبه دار فاصله گرفت تا به‌ زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید