• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 26 فروردین 1403
کد مطلب : 222273
+
-

وزارت کشور گره واردات واگن مترو را باز کند

خبر
وزارت کشور گره واردات واگن مترو را باز کند

مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران

ساختمان‌سازی یکی از پایه‌های حرکت اقتصادی است، بنابراین وقتی ساختمان‌سازی درست و منطقی ایجاد شود، مشاغل دیگری نیز در شهر ایجاد می‌شوند. بافت فرسوده و ساختمان‌های فرسوده بسیاری در شهر داریم‌ و خطر زلزله همیشه بیخ گوشمان است. نمی‌گوییم که ساختمان‌های تشریفاتی بسازند و اسراف کنند ولی ساخت ساختمان محکم و با آسایش برای مردم از هر جهت کاری شایسته است و به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.
تلاش ما در دوره ششم این بود که ساخت‌وساز بیشتر شود، چرا که به‌دنبال آن حرکت اقتصادی خوبی رخ خواهد داد، یکی از مشارکت‌های مردمی در جهش تولید همین ساخت‌وساز است. اگر خانه‌های فرسوده نوسازی و مقاوم‌سازی‌ شوند در برابر زلزله هم مقاوم می‌شویم، ما می‌توانیم با کمک مردم شهرها و روستاهای کشور را بازسازی کنیم.
از جهت تکنولوژی ساخت، شرایط خوبی داریم و باید به میدان بیاییم که مردم هم در آرامش روحی، روانی و هم فیزیکی باشند. به بودجه سال گذشته، ۱۰هزار میلیارد تومان -علاوه بر آنچه در امر حمل‌ونقل پیش‌بینی شده بود- اضافه کردیم. امسال هم همین کار را با همت و همکاری شهرداری تهران انجام دادیم و ۱۵هزار میلیارد را به آن مبلغ اضافه کردیم و نزدیک به نیمی از اعتبار بودجه شهر تهران را برای حمل‌ونقل عمومی اختصاص دادیم.
درباره ایراد وزارت کشور به قراردادهای چین، شهرداری تهران و خرید واگن‌ها هم باید گفت که هنوز به نتیجه کاملی در بحث واردات واگن که مدنظر ماست، نرسیده‌ایم، چرا که وزارت کشور باید شرکت مترو را به‌عنوان کارفرما تأیید کند. وزارت کشور قرارداد را بسته اما ادامه کار باید توسط مترو دنبال شود و با وزیر کشور صحبت شد، امیدواریم هرچه زودتر این موضوع را عملیاتی کنند.
باید همه مشخصات فنی توسط وزارت کشور تأیید شود اما تخصص آن در شهرداری است، هرچند رئیس‌جمهور از وزیر کشور درخواست داشته که سریع این موضوع حل شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید