• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 25 فروردین 1403
کد مطلب : 222149
+
-

اجرای پروژه‌های شهری تحول در محلات تهران

نگاه
اجرای پروژه‌های شهری تحول در محلات تهران

سید مهدی صباغ؛ شهردار منطقه یک

در سال1402 چالش‌های پیش رو یک‌به‌یک با تلاش شبانه‌روزی نیروهای شهرداری و همت و همراهی و مشارکت معتمدان و شهروندان رفع شد و شاهد به ثمر نشستن بذرهایی شدیم که در شهر کاشتیم.
بازدیدهای صبحگاهی با حضور معاونان محله‌ها که با اقامه نماز صبح در مسجد جامع هر محله آغاز می‌شد و پس از پایش محله با دیدار از خانواده معظم شهدای محل ادامه پیدا می‌کرد و نشست با نخبگان و بهره‌مندی از نظرات آنها را به همراه داشت، منجر به تصویب ۶۸۹مصوبه شد که همگی از نیازهای محلی بود تا امکان زیستی بهتر برای ساکنان محله را برقرار کند و به‌عنوان نظارت بر قولی که به اهالی هر محله دادیم دور دوم پایش‌ها را آغاز کردیم تا تحقق اجرای مصوبات را رصد کنیم؛ چرا که همه تلاش مدیریت شهری منطقه تحقق درخواست‌های شهروندی است و برای رسیدن به آن، همه مصوبات نخستین دور پایش‌ها ثبت شده و پیشرفت تحقق مستمر رصد می‌شود.
تشکیل کمیته‌های فنی و بررسی درصد پیشرفت پروژه‌های اجرایی دیگر اقدامی بود که در راستای رصد مستمر و فعالیت پیمانکاران با حضور معاونان و مدیران فنی انجام می‌شد و در آن پروژه‌های توسعه محله‌ای من شهردارم، غیرمستمر احداثی، مستمر، بودجه و... در منطقه مورد رصد قرار می‌گرفت و با بازدیدهایی که از پروژه‌های تقسیم‌شده در پهنه شرقی و غربی منطقه به‌طور منظم انجام می‌شد توانستیم ۱۳۷پروژه را در یکصد و هفتمین پویش امید و افتخار به شهروندان شمیران هدیه دهیم و ۶۶پروژه توسعه محله‌ای را نیز در افتتاحیه پروژه‌های «من‌شهردارم» شهرداری تهران، قرار دهیم.
در این میان لازم است که به اتمام پروژه‌هایی اشاره کنیم که بالغ بر ۱۰سال بلاتکلیف رها شده بود که می‌توان به مجموعه چندمنظوره ریحانه اشاره کرد که پس از ۱۳سال از زمان شروع آن امسال مهیای استفاده شهروندان شد و همچنین مجموعه ورزشی شهدای شهرک نفت نیز پس از ۱۲سال به اتمام رسید و ۵مجموعه ورزشی دیگر نیز به مساحت ۱۸هزار مترمربع در حال ساخت است که با اتمام آنها سرانه‌های ورزشی منطقه از ۱۷سانتی‌متر به ۳۰سانتی‌متر برای هر فرد خواهد رسید.
تلاش‌های منطقه در اجرای پروژه‌های احداثی نیز منجر به افزایش ۹۵درصدی اعتبارات منطقه از ۸۸۲میلیارد تومان به ۱۶۶۵میلیارد تومان شده است که خود نویدبخش سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌ها در سال‌جاری است و سالی امیدبخش و پر کار را پیش‌رو داریم و سعی خواهیم کرد در همه حوزه‌های عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری، فضای سبز، اجتماعی و فرهنگی و... تلاش کنیم تا به رضایتمندی حداکثری اهالی شمیران برسیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید