• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 25 فروردین 1403
کد مطلب : 222138
+
-

معرفی کتاب


زندگی باید قرآنی باشد
کتاب «زندگی باید قرآنی باشد»، نوشته محمود زارعی در 7 فصل تدوین و از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. در این کتاب تلاش شده که نگاهی راهبردی و کلان به بیانات رهبر معظم انقلاب شود و خط‌مشی زندگی فردی و اجتماعی انسان ترسیم شود؛ به‌عنوان مثال، در فصل اول این کتاب به ویژگی‌ها و کارکرد قرآن پرداخته شده و در فصل دوم هم اهداف فعالیت‌های قرآنی و قرائت از قرآن بررسی شده است. در فصل سوم مراحل دستیابی به جامعه اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی از منظر  ایشان آورده شده است.


دین، قرآن، زندگی
کتاب «دین، قرآن، زندگی»، مصاحبه با سهیلا صفرزایی و با محوریت فعالیت‌های قرآنی او و خانه‌های دین و زندگی، تدوین شده و در کنار آن به فعالیت‌های دیگر مانند اشتغال‌زایی برای بانوان پرداخته است. سهیلا صفرزایی از جلسه‌های قرآن خانگی در منزل خود شروع می‌کند و با وجود مشکلات، بیش از ۱۵۰ جلسه خانگی قرآن با نام «خانه‌های دین و زندگی» در سیستان و بلوچستان دارد؛ خانه‌هایی که علاوه بر مکانی برای آموزش قرآن، محل رجوع مردم برای رفع مشکلات و گرفتاری‌هایشان نیز است.


سبک زندگی در قرآن کریم
کتاب«سبک زندگی در قرآن کریم»، نوشته افسانه باقری با موضوع سبک زندگی اسلامی است. نویسنده در این اثر سراغ منبع و مرجع سبک زندگی اسلامی یعنی کتاب آسمانی مسلمانان، قرآن کریم رفته است و دیدگاه این کتاب شریف آسمانی را درباره سبک و سیاق زندگی سالم در ابعاد مختلف اعتقادی، رفتاری، اجتماعی و اخلاقی بررسی کرده است. مولف معتقد است، که سبک زندگی هر فرد و جامعه‌ای، متأثر از نوع باورها و ارزش‌های حاکم بر آن فرد و جامعه است.


قرآن و سبک زندگی
کتاب«قرآن و سبک زندگی»، نوشته سیدرضا حسینی کوهساری، مطالب خود را با بخشی به نام «نقش باورها و اندیشه‌ها در سبک زندگی خانوادگی از منظر قرآن و سنت پیشوایان معصوم» آغاز کرده است. این کتاب در ادامه به موضوعاتی مانند اعتقاد به خدا و رسالت و نبوت و معاد، سبک زندگی خانوادگی در قرآن و سنت پیشوایان معصوم در امر تشکیل خانواده و ازدواج، سبک زندگی خانوادگی در قرآن و سنت در محیط خانواده و اداره آن، سبک زندگی خانوادگی در قرآن و ... پرداخته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید