• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 21 فروردین 1403
کد مطلب : 222129
+
-

با مردم

یک بام و دو هوای رتبه‌بندی بازنشستگان آموزش و پرورش
یک بازنشسته آموزش و پرورش هستم که ۲۹ اسفند سال گذشته بازنشسته شدم. در زمان اشتغال فوق‌العاده رتبه‌بندی در حکم حقوقی من از اول مهر ۱۴۰۰ اعمال شد و آن را دریافت کردم، اما پس از بازنشستگی، صندوق بازنشستگی با وجود نص صریح قانون که حقوق بازنشستگی را میانگین حقوق 2 سال آخر درنظر می‌گیرد از اعمال رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی اینجانب خودداری کرد و دلیل آن را واریز نشدن کسورات از طرف آموزش و پرورش و عدم‌تامین اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌کنند. من به همراه 5 هزار و 300بازنشسته سال 1401این مشکل را داریم و این دو نهاد ما را به یکدیگر حواله می‌دهند و از حل مشکل ما خودداری می‌کنند درحالی‌که در آذر‌ماه برای ۵۰ هزار نفر از بازنشستگان مشابه وضعیت ما اصلاحیه احکام توسط صندوق صادر و معوقات آنان نیز داده شده است. خواهشمند است جهت رفع این تبعیض و ناعدالتی آشکار مسئولان صدای ما را بشنوند و مشکل مان را حل کنند.
صداقتی از تهران

کوچه نیلوفر 19در شهر میبد قابل رفت‌وآمد نیست
کوچه نیلوفر 19در شهر میبد در استان یزد به‌دلیل کندوکاو غیرقابل رفت‌وآمد بود. این کوچه بعد از بارش‌های زمستانی کاملا گلی شد و رفت‌وآمد در آن غیرممکن شد. همسایه‌ها با قرار دادن تخته و آجر با احتیاط و با کمک به زنان و کودکان در آن رفت‌وآمد می‌کنند. بارها به شهرداری میبد رفته و با نامه‌نگاری و حضوری تقاضا کرده‌ایم به این وضع پایان دهند ولی تاکنون خبری نشده است. لطفا به اعتراض ما رسیدگی کنند.
نیری از میبد

ثبت شکایات در سامانه ثنا غیرحضوری شود
راه‌اندازی سامانه ثنا یا همان سامانه ابلاغ الکترونیک از اقدامات خوب و مفیدی است که موجب صرفه‌جویی در وقت و انرژی کاربران می‌شود. مشکلی که کماکان وجود دارد این است که افراد جهت ثبت درخواست قضایی یا شکایات خود باید شخصا به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. مسلما ایجاد راهکار و امکانی برای ثبت دعاوی بدون حضور فیزیکی در دفاتر خدمات قضایی به کاربران بسیار کمک کرده و از مراجعه و ازدحام و همینطور ترافیک شهری خواهد کاست.
نوری از تهران

پیامک
محدودیت مصرف کارت‌های بلیت اتوبوس و مترو رفع شود

از مشکلات کارت‌های بلیت مترو و اتوبوس یکی این است که تنها یک نفر می‌تواند از آن استفاده کند مثلا اگر من به همراه همسر و فرزندم بخواهم سوار اتوبوس شوم تنها مجاز به زدن یک‌بار کارت هستم و نمی‌توانم برای همراهانم کارت بزنم. از طرفی بین نوبت‌های کارت زدن نیز باید حداقل یک ساعت فاصله باشد. این مشکل بزرگی است. خود من هر روز با مترو و اتوبوس به محل کارم می‌روم ولی وقتی از مترو پیاده می‌شوم دیگر نمی‌توانم از کارتم جهت سوار شدن به اتوبوس هم استفاده کنم. یا باید یک ساعت صبر کنم که خب این غیرممکن است چون به موقع سرکار حاضر نخواهم شد یا باید کارت دوم داشته باشم. از مسئولان ذیربط درخواست دارم که این مشکلات را رفع کنند.
 داوودی از تهران

چرا از تحویل مسکن ملی خورموج خبری نیست؟
زمستان سال 1401که جناب رئیس‌جمهور به استان بوشهر و شهر خورموج آمدند پروژه ساخت و تحویل مسکن ملی خورموج کلید خورد. الان وارد سال 1403شده‌ایم ولی هنوز خبری از تکمیل و تحویل آن نیست. پیمانکار این طرح نه‌تنها مبلغ نهایی را از 600میلیون تومان به 900میلیون تومان افزایش داده بلکه هر بار با بهانه‌های مختلفی مثل گرانی مصالح و آهن از مسئولیت خود طفره می‌رود.درحالی‌که اکثر متقاضیان این طرح کارگران و افراد کم درآمدی هستند که با هزار زحمت و گرفتن وام‌های مختلف اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.از مسئولان محترم درخواست داریم که دستور تسریع در ساخت و تکمیل این طرح را صادر کنند.
جمعی از متقاضیان طرح مسکن ملی شهر خورموج

درخواست صدور مجوز برای بازسازی شهرک پیکان‌شهر
شهرک پیکان‌شهر یکی از مناطق بسیار فرسوده و قدیمی در منطقه 22استان تهران است که 4هزار نفر سکنه دارد. از 10سال پیش جهت اخذ مجوزهای بازسازی آن اقدام کرده‌ایم اما متأسفانه هر بار با عدم‌همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول و ذیربط مواجه شده‌ایم و این کار به تأخیر افتاده است. اکنون وضعیت فرسودگی خانه‌ها و بافت این شهرک به مرز خطرناکی رسیده است و ممکن است با وقوع یک آتش‌سوزی یا زلزله کوچک شهرک به کل تخریب و نابود شود. از شهرداری منطقه درخواست داریم تا سازمان‌های ذیربط را مکلف به همکاری در این زمینه کند.
جمعی از ساکنان شهرک پیکان‌شهر

پاسخ مسئولان
مشکل تأمین نور محوطه و سکوهای ایستگاه متروی کرج برطرف شد

روابط‌عمومی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه پیرو چاپ پیام مردمی با عنوان «چراغ‌های مترو به سنسورهای حساس به نور مجهز شوند» در ستون با مردم روز 20اسفند سال‌1402پاسخ داده است: ضمن تشکر از حسن توجه و اطلاع‌رسانی مسافر گرامی، پس از بررسی مشخص شد تایمر ساعتی سیستم روشنایی محوطه و سکوهای ایستگاه متروی کرج معیوب بوده است که سریعا تعویض و تنظیم شد و اینک مشکلی وجود ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید