• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 21 فروردین 1403
کد مطلب : 222090
+
-

تغییر کاربری قایق ماهیگیری برای سفر مرگ

آن سوی مرز
تغییر کاربری قایق ماهیگیری برای سفر مرگ

به‌دنبال غرق‌شدن قایق ماهیگیری در سواحل شمالی موزامبیک که با تغییر کاربری غیرمجاز تبدیل به کشتی مسافربری شده بود، دست‌کم 94نفر غرق و 26نفر ناپدید شدند.
به گزارش همشهری به نقل از گاردین، روز یکشنبه مقامات موزامبیک اعلام کردند که یک قایق ماهیگیری تغییر کاربری داده‌شده که حدود 130نفر را حمل می‌کرد، هنگام تلاش برای رسیدن به جزیره‌ای در نزدیکی استان نامپولا در این کشور با مشکل مواجه شد.
جیمی نتو، یکی از مقامات محلی نامپولا، گفت: «از آنجا‌ که قایق بیش از حد شلوغ بود و برای حمل مسافران مناسب نبود، در‌نهایت غرق شد و متأسفانه در میان قربانیان کودکان زیادی حضور داشتند.»
به‌دنبال این حادثه، امدادگران و تیم‌های جست‌‌وجو راهی محل حادثه شدند و 5نفر از سرنشینان قایق را نجات دادند اما زمانی که در جست‌وجوی بیشتر بودند، شرایط دریا تغییر کرد و با توفانی‌شدن هوا، عملیات جست‌وجو سخت شد.
جیمی نتو اعلام کرد که بیشتر مسافران این قایق از افرادی بودند که برای فرار از بیماری وبا که در شهرشان فراگیر شده بود، در تلاش بودند‌ خود را به جزیره نامپولا برسانند.
لورنکو ماچادو، مدیر مؤسسه حمل‌ونقل دریایی موزامبیک روز گذشته در تلویزیون دولتی گفت که در جریان این حادثه حداقل 94نفر جان خود را از دست داده‌اند و 26نفر ناپدید شده و بقیه سرنشینان قایق نجات یافته‌اند.
کشور آفریقایی موزامبیک، یکی از فقیرترین کشورهای جهان است که از چند‌ ماه گذشته درگیر بیماری وبا شده و این بیماری تا‌کنون 15هزار مورد ابتلا و 32مورد مرگ را ثبت کرده است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد، شناوری که مسافران را حمل می‌کرد، پیش از این یک قایق ماهیگیری بوده که به‌صورت غیرمجاز تغییر کاربری یافته و از آن به‌عنوان کشتی مسافربری استفاده می‌شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید