• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 21 فروردین 1403
کد مطلب : 222072
+
-

کمبود نیروی کار ماهر در اروپا، کسری بودجه در اسرائیل

شرکت‌های اروپایی با کمبود نیروی کار ماهر مواجه شده‌اند، به‌نحوی که نزدیک به ۷۵درصد از کارفرمایان ۲۱کشور اروپایی در سال۲۰۲۳ نتوانستند نیروی کار ماهر مورد نیاز خود را جذب کنند. یورونیوز گزارش داد کمبود نیروی کار ماهر در اروپا به‌طور فزاینده‌ای به مشکلی جدی برای کارفرمایان این قاره بدل شده و ۵۴درصد شرکت‌های کوچک و متوسط اتحادیه اروپا در جذب نیروی کار ماهر به مشکل برخورد کرده‌اند. افزون بر این، افزایش تقاضا برای نیروی کار ماهر در ایرلند، بریتانیا، اسپانیا و فرانسه بیش از ۵۰درصد برآورد شده است.
از سرزمین‌های اشغالی هم خبر رسیده که دولت رژیم صهیونیستی اسرائیل با کسری 7میلیارد دلاری در بودجه‌اش به‌دلیل تشدید جنگ غزه مواجه شده است. روزنامه «معاریو» چاپ تل‌آویو گزارش داده کسری ماهانه بودجه رژیم صهیونیستی در‌ماه مارس به حدود 4میلیارد دلار آمریکا معادل ۶.۲درصدتولید ناخالص داخلی رسید. تحلیلگران اقتصادی می‌گویند تبعات ناشی از جنگ‌های این رژیم علیه ساکنان غزه حتی بسیار سهمگین‌تر از تبعات شیوع پاندمی کرونا است.
 شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد که وزیر خزانه‌داری آمریکا پس از پایان سفر خود به چین، بانک‌ها و صادرکنندگان چینی را درصورت همکاری با روسیه تهدید به تحریم کرده است. جنت یلن هشدار داده که اگر بانک‌ها و صادرکننده‌های چینی به روسیه کمک کنند، واشنگتن آنها را تنبیه خواهد کرد. به‌گفته این مقام آمریکایی، هر بانکی که تراکنش‌های قابل توجهی را تسهیل کند تا کالاهای دومنظوره یا نظامی به پایگاه صنعت دفاعی روسیه انتقال یابد خود را درمعرض خطر تحریم‌های آمریکا قرار می‌دهد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید