• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 21 فروردین 1403
کد مطلب : 222071
+
-

سیدحسن نصرالله: پاسخ ایران به اسرائیل قطعی است

روز گذشته، همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت حزب‌الله لبنان برای شهادت سردار زاهدی و همرزمان این شهید در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، به ایراد سخنرانی پرداخت. مهم‌ترین بخش‌های سخنان دبیرکل حزب‌الله به شرح ذیل است.
علت حمله به کنسولگری ایران: حمله به مستشاران ایرانی در کنسولگری این کشور در دمشق بزرگ‌ترین تجاوز اسرائیل به سوریه از سال‌ها پیش به شمار می‌آید. این حمله به‌دلیل شکست اسرائیل انجام شده است.
واکنش حتمی ایران: دشمن در برآوردهای خود در حمله به کنسولگری ایران اشتباه کرده است و این موضوع در موضع ایران و واکنش مورد انتظار از سوی این کشور نمود یافته است. آمریکا، اسرائیل و تمام جهان این پیغام را گرفته‌اند که واکنش ایران در پیش است و این حق حتمی این کشور است. این حمله تجاوز به حریم ایران بود، نه فقط حریم سوریه.
شروع ارتباط حاج زاهدی با لبنان: رابطه حاج زاهدی با لبنان از سال۱۹۹۸ شروع شد، زمانی که شهید قاسم سلیمانی سکان نیروی قدس را به ‌دست گرفت و او را به‌عنوان مسئول سپاه در منطقه برگزید. حاج زاهدی در دوره اوجش از سال۲۰۰۰ همراه ما بود و در آن زمان ۴سال را سپری کرد. پس از آزادی جنوب لبنان، با آبادانی و آماده‌سازی برای مقابله با دشمن با ما همراهی کرد. حاج زاهدی در سال۲۰۰۸ و پس از شهادت شهید عماد مغنیه به لبنان بازگشت و در آن زمان روی بازگشت وی به این منطقه اجماع وجود داشت و تا سال۲۰۱۴ به‌مدت ۶سال در اینجا ماند. وی در سال۲۰۲۰ به لبنان بازگشت و تا زمان شهادتش در اینجا بود. او ۱۴سال از زندگی مبارکش را در میان ما سپری کرد و بهترین یاور، پشتیبان و مشاور بود و با قدرت در کنار ما حضور داشت.
خبر شهادت: حاج زاهدی در آخرین دیدار به من گفت که این بار برای شهادت آمده‌ام و نباید مرا از رفتن به جبهه و جنوب منع کنی. ایشان از روز نخست طوفان‌الاقصی می‌خواست به جبهه بپیوندد، اما من او را از این کار منع کردم.
اوضاع آشفته صهیونیست‌ها: سخن خود اسرائیلی‌ها از شکست اسرائیل حکایت دارد. در آخرین نظرسنجی صورت‌گرفته از سوی روزنامه «معاریو» درباره نظر شهرک‌نشینان درخصوص نتایج جنگ روشن شد که ۶۲درصد از آنان ناراضی و ۲۹درصد از آنها راضی هستند و ۹درصد از آنان نیز نمی‌دانند که راضی هستند یا نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید