• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 21 فروردین 1403
کد مطلب : 222060
+
-

گرینویچ

24ساعت بشین و پاشو!
یک مرد در آمریکا، رکورد دیوانه‌واری به نام خود ثبت کرده و با 24ساعت انجام حرکت اسکات که در واقع همین بشین و پاشوی نصف و نیمه خودمان است، نامش را وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس کرده است.
او برنامه‌اش را ساعت 5 صبح شروع کرد و تا ساعت 5 فردا، 26هزار بار حرکت اسکات را انجام داد. حرکت اسکات که ظاهر ساده‌ای دارد، یکی از تمرین‌های کلیدی برای تقویت عضلات میانی و بالایی پاست.
تونی پیراینو بعد از هر 20 اسکات کمی نفس می گرفت و آب می خورد و در طول روز هم چند تایم استراحت داشت. رکورد قبلی متعلق به یک مرد آمریکایی دیگر بود که پشت سر هم 1000اسکات را ثبت کرده بود.

حفظ گوشت با جی‌پی‌اس
دزدی بسته‌های گوشت از یک سوپرمارکت زنجیره‌ای در استرالیا، چنان بالا گرفته که مسئولان آن، برای حفظ محصولاتشان، دست به دامن فناوری شده‌اند و روی آنها، تراشه‌های جی‌پی‌اس نصب کرده‌اند. استفاده از این تراشه‌ها در فروشگاه‌ها رایج است اما معمولا برای اقلام باارزشی مثل جواهرات استفاده می‌شود. البته قیمت گوشت‌های باکیفیت این سوپرمارکت آنها را عملا جزو کالاهای لوکس دسته بندی کرده و بی‌جهت نیست که افراد زیادی به طمع بلند کردن آنها به فروشگاه‌های این سوپرمارکت زنجیره‌ای می‌روند. این فروشگاه اعلام‌کرده: هر بسته از این گوشت‌ها بین 50 تا 100دلار هزینه دارد و از نظر اقتصادی نصب تراشه روی آنها که قیمت بسیار پایین‌تری دارد به صرفه است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید