• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 21 فروردین 1403
کد مطلب : 222057
+
-

تور منطقه‌ای امیرعبداللهیان در ایستگاه دمشق

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور پس از ملاقات و گفت‌وگوهایی با مقامات عمان، صبح دیروز (دوشنبه) به منظور دیدار و رایزنی با مقامات عالی رتبه سوریه ، عازم دمشق پایتخت این کشور شد. رایزنی و تبادل نظر در خصوص موضوعات دوجانبه و توسعه روابط و همکاری‌های دمشق و تهران، بررسی مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و به ویژه یافتن راهکاری جهت توقف جنگ غزه و ارسال کمک‌های فوری بشردوستانه و صحبت در خصوص مهم‌ترین مسائل بین‌المللی از جمله محورهای گفت‌وگو میان هیات‌های دو طرف است.

اراده راسخ برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی
امیرعبداللهیان در اولین برنامه کاری خود با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و تبادل نظر کرد. امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار عنوان کرد: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی بار دیگر ثابت کرد که این رژیم به هیچ‌یک از موازین بين‌المللی و هیچ ارزش انسانی پایبند نیست و البته رژیم  اسرائیل تنبیه خواهد شد و پاسخ لازم و محکم را دریافت خواهد کرد. از سویی امنیت سوریه امنیت منطقه است و این دست و پا زدن‌ها و جنایات نتيجه‌ای برای بقای نتانیاهو و رژیم او نخواهد داشت.
وزیر امورخارجه کشورمان  با ادای احترام به روح همه شهدای سوری و ایرانی این جنایت تروریستی رژیم اسرائیل تاکید کرد: چنین حوادثی اراده و انسجام ایران و سوریه را برای ثبات و امنیت‌در منطقه و متوقف کردن رژیم صهیونیستی در منطقه راسخ تر می‌کند. فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز خاطر‌نشان کرد: از همان ابتدای تشکیل رژیم صهیونیستی، سوری ها مبارزات خود را علیه این رژیم شروع کرده اند و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ایران هم موجودیت این رژیم به رسمیت نشناخت‌ و اقدام اخیر رژیم در هدف قرار دادن سفارت ایران بزرگ ترین گواه حقانیت موضع ایران و سوریه در قبال این رژیم صهیونیستی است.
وزیر خارجه سوریه‌ تاکید کرد: این جنایت تروریستی اسرائيل که تمامی ویژگی های جنایت جنگی و نقض همه قوانین بین المللی را داراست، بار دیگر خون سوری ها و ایرانی ها در هم آمیخت.

دیدار با بشار اسد و افتتاح بخش جدید کنسولی
وزیر امور خارجه کشورمان سپس با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و تبادل نظر کرد. امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت غزه و دیدارهای اخیر دبیران کل جنبش‌ های حماس و جهاد اسلامی از ایران  افزود: اطلاعات و گزارش های مختلف حاکی از به‌هم ریختگی شدید و شکاف‌ها و اختلافات بی سابقه داخلی رژیم صهیونیستی است و در نقطه مقابل مقاومت در شرایط بسیار خوب و آمادگی برای تداوم ایستادگی در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار دارد، هر چند وضعیت انسانی ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی به دلیل جنایات جنگی وحشیانه و تداوم محاصره، نیازمند توجه و اقدام فوری جامعه جهانی است.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر به ابعاد مختلف همکاری های اقتصادی دو کشور ایران و سوریه‌ و ضرورت اجرای توافقات گذشته خصوصا توافقات حاصله در سفر دکتر رئیسی به دمشق اشاره کرد و با توجه به دعوت قبلی رئیس جمهور کشورمان از همتای سوری برای سفر به تهران، بر ضرورت زمینه سازی مناسب برای موفقیت هرچه بیشتر این سفر تاکید نمود. بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام و تحیات خود به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور کشورمان، شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت و با اشاره به تماس تلفنی خود با رئیس جمهور کشورمان پس از وقوع این جنایت، تأکید کرد که شهدای شما شهدای ما هستند و ما در این زمینه یک موضع و احساس مشترک داریم و ایران و سوریه در یک نبرد مشترک قرار دارند.بشار اسد نقش شهید سردار زاهدی را در مبارزه علیه تروریسم و خدمت به مردم سوریه و لبنان ستود و افزود: مجازات رژیم صهیونیستی این است که‌ ما محور مقاومت را هر چه بیشتر تقویت کنیم. همچنین  در جریان حضور امیرعبداللهیان در دمشق، بخش جدید کنسولی سفارتخانه کشورمان افتتاح خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید