• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 21 فروردین 1403
کد مطلب : 222053
+
-

برد سوبله در سیرجان

ارزش‌های پنهان پیروزی بزرگ پرسپولیس برابر گل‌گهر؛ این یک برتری معمولی نبود

برد سوبله در سیرجان

بهروز رسایلی

با علم به اینکه استقلال برابر مس رفسنجان متوقف شده است، پرسپولیس راهی سیرجان شد تا به هر کیفیتی شده گل‌گهر را ببرد و فاصله را به یک امتیاز کاهش بدهد. این مهم در نهایت با تنها گل تماشایی اوستون اورونوف محقق شد. حالا در فاصله 8‌هفته به پایان فصل، استقلال با 47‌امتیاز در صدر جدول قرار دارد و پرسپولیس 46‌امتیازی این تیم را تعقیب می‌کند. همین یک گزاره ساده به وضوح ارزش‌های برتری برابر گل‌گهر را نشان می‌دهد. این اما همه مزایای برد یکشنبه‌شب قرمزها نبود. پرسپولیس سوغات بیشتری هم از سیرجان آورد.

   امیررضا رفیعی «رسمی» شد
بدون تردید یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بازی سیرجان، تثبیت شدن امیررضا رفیعی درون دروازه سرخپوشان بود. بعد از مصدومیت علیرضا بیرانوند، کادرفنی پرسپولیس ناچار به استفاده از دروازه‌بان ذخیره خود شد؛ آن هم در شرایطی که به حساس‌ترین مقطع فصل رسیده‌ایم و هر لغزشی می‌تواند سرنوشت تیم را تغییر بدهد. به همین دلیل هم هواداران کمی نگران بودند. رفیعی پیش از این در فولادشهر برابر ذوب‌آهن به میدان رفته و کلین‌شیت کرده بود، اما در آن بازی فشار چندانی متوجه دروازه سرخپوشان نشد. از همین رو تردیدها در مورد رفیعی ادامه داشت تا اینکه نوبت به نیمه دوم بازی با گل‌گهر رسید؛ جایی که او روی موقعیت بسیار خطرناک زائر کاظمینی در دو مرحله عالی عمل کرد. گلر جوان پرسپولیس ابتدا مثل دروازه‌بان‌های باتجربه توپ را با دست دفع کرد و در مرحله دوم با پا مانع از به تور چسبیدن آن شد. حتما پرسپولیس بخشی از این پیروزی را مدیون رفیعی است. مهم‌تر اینکه حالا خود او اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا می‌کند و شاید بتواند از این فرصت، برای یک جهش تاریخی در فوتبالش استفاده کند.

   حواستان به خط دفاع هست؟
بیشتر سال‌هایی که پرسپولیس پشت سر هم قهرمان شده، یکی از مزایای اصلی این تیم استحکام در خط دفاعی بوده است. این امتیاز اما به دلایلی در فصل جاری کمرنگ شد. از یک سو مصدومیت مرتضی پورعلی‌گنجی کار دست قرمزها داد و از سوی دیگر بیرانوند دوران افتش را پشت سر می‌گذاشت. در نتیجه پرسپولیس نیم‌فصل اول 10‌گل دریافت کرد، اما در دور برگشت وضعیت تا حدی بهتر شده و هم‌اکنون سرخ‌ها با 3‌گل خورده، در کنار استقلال و ملوان صاحب بهترین خط دفاع نیم‌فصل دوم هستند. پرسپولیس در 7‌بازی لیگی و حذفی اخیر فقط 2‌گل از فولاد خورده که هر دو را هم بازیکنان خودی به اشتباه به ثمر رسانده‌اند؛ یکی علیرضا بیرانوند و آن یکی هم عبدالکریم حسن!

   نمایش باکیفیت
اگر از بخش‌هایی از نیمه دوم که گل‌گهر برای جبران نتیجه بالا آمد صرف‌نظر کنیم، پرسپولیس در این بازی هم تا حدی به اصل ارائه فوتبال زیبا متعهد بود. مخصوصا در نیمه اول، بازی بسیار زیبایی از سرخ‌ها دیدیم و این همان چیزی است که فارغ از نتیجه، هواداران را راضی می‌کند. خریدهای زمستانی در کنار بازیکنان قبلی، ترکیب باکیفیتی ساخته‌اند و داستان اینطوری است که بعد از پایان هر بازی تیم، خیلی از هواداران و مخاطبان برای تماشای مسابقه بعدی روزشماری می‌کنند. تا این لحظه این مهم‌‎‎ترین موفقیت اوسمار ویرا بوده که اگر در پایان فصل با فتح جام قهرمانی هم همراه شود، برای مربی برزیلی رویایی خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید