• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 21 فروردین 1403
کد مطلب : 222045
+
-

3‌سال از فوتبالم نابود شد

سعید واسعی که در سال‌های اخیر حواشی زیادی داشته، امیدوار است با نویدکیا به اوج برسد و توانایی‌هایش را نشان دهد

3‌سال از فوتبالم نابود شد

امیرحسین اعظمی

سعید واسعی فوتبالیستی است که در پیکان چهره شد و خیلی‌ها انتظار داشتند او یکی از فوتبالیست‌های موفق فوتبال ایران باشد. واسعی با درخشش در پیکان راهی تراکتور شد ولی بدترین روزها را در این تیم پشت سر گذاشت، او سپس فولاد خوزستان را انتخاب کرد که در این تیم هم به اهدافش نرسید و حالا در مس رفسنجان بازی می‌کند. او یکی از بازیکنان تأثیرگذار مس است و در بازی با استقلال هم یکی از گل‌های تیمش را به ثمر رساند. گفت‌وگوی همشهری با هافبک مس را می‌خوانید.

   بازی با استقلال چطور بود؟
بازی بسیار خوبی بود و آنهایی که این مسابقه را دیدند لذت بردند. هر 2تیم در مورد مسائل داوری بحث‌هایی داشتند که بهتر است کارشناسان در این زمینه صحبت کنند.

   در این بازی گل زدی و بعد از گل هم خوشحالی خاصی انجام دادی. در این مورد بیشتر توضیح می‌دهی؟
خب، گل زدن به استقلال و پرسپولیس حس خاصی دارد که من آن را تجربه کرده‌ام. چند سال تحت فشار بودم و ترجیح دادم که زیاد هم خوشحالی نکنم.

   بعد از جدایی از پیکان، با شرایط سختی در تراکتور و فولاد مواجه شدی. دلیلش چه بود؟
من بعد از رفتن به تراکتور به‌دلیل شکایت باشگاه پیکان 4ماه محروم شدم که این موضوع واقعا کارم را سخت کرد. بعدا یک‌سری اتفاقات باعث شد تا بازی‌های مهم را هم از دست بدهم.

   جالب اینجاست زمانی که در تراکتور بودی، این باشگاه در طول یک فصل 5، 6 مربی عوض کرد ولی تو تحت هیچ شرایطی بازی نمی‌کردی. آیا با مربیان مشکل داشتی؟
به هیچ عنوان با مربیان مشکلی نداشتم. مشکل من در اطراف فوتبال بود چون بعضی آدم‌ها کارهایی می‌کردند که برایم حاشیه درست شود. متأسفانه 3سال از فوتبال من نابود شد و همین آدم‌ها مقصرش بودند. مردم تبریز دوست‌داشتنی هستند و عاشقانه فوتبال را دنبال می‌کنند ولی آنجا حتی در مورد جزئی‌ترین موضوعات برایم حاشیه درست می‌شد. الان هم کوچک‌ترین مسئله در فضای مجازی بازتاب پیدا می‌کند.

   در فولاد هم نیمکت‌نشین شدی. آیا با منصوریان و مارتینز مشکل داشتی؟
باور کنید هیچ مشکلی نداشتم. من در بازی اول فیکس بودم و حتی در بازی‌های دوستانه و همچنین در تمرینات عملکرد خوبی داشتم ولی یکباره نیمکت‌نشین شدم و دلیلش را هم نفهمیدم. من نمی‌خواستم از فولاد جدا شوم و می‌خواستم خودم را ثابت کنم ولی فضا برایم خوب نبود. در نهایت تصمیم گرفتم مس را انتخاب کنم و خیلی خوشحالم که با محرم نویدکیا کار می‌کنم. این خیلی مهم است که کدام مربی سر راه یک بازیکن قرار بگیرد و من از نویدکیا حس خوبی می‌گیرم. او به من اعتماد به نفس داده و امیدوارم بتوانم زیرنظر این مربی به دوران اوج برسم. البته هنوز با ایده‌آل‌های خودم فاصله دارم و باید آنقدر خوب باشم که حتی به تیم ملی هم دعوت شوم.

   فکر می‌کنی نتایج خوب مس با نویدکیا ادامه داشته باشد؟
تمام هدف ما این است که روند فعلی را ادامه دهیم و البته نگاه ویژه‌ای هم به جام حذفی داریم تا با قهرمانی در این جام، از یک مسیر کوتاه به لیگ قهرمانان آسیا برسیم.

   فکر می‌کنی در لیگ برتر کدام تیم قهرمان شود؟
4تیم دنبال قهرمانی هستند ولی فکر کنم استقلال و پرسپولیس مدعیان اصلی هستند.

آقای بگیر نگیر
حامد لک هرگز دروازه‌بان بدی نبوده، اما از اول فوتبالش مشکلی داشته که هنوز هم برطرف نشده است؛ اینکه کیفیتش مدام در نوسان است و شما دقیقا نمی‌دانی با کدام چهره این سنگربان مواجه هستی. مثلا او ستاره بازی حذفی مس رفسنجان برابر استقلال بود و با مهار پنالتی آبی‌ها در دقایق آغازین مسابقه، نقش مهمی در صعود بزرگ تیمش ایفا کرد. با این حال، همین لک در بازی لیگی با همان استقلال، آن روی دیگرش را نشان داد. گلر مس در ورزشگاه آزادی نمایش ضعیفی داشت. اگرچه ضربه سر گوستاوو بلانکو روی گل اول استقلال بسیار عالی بود، اما لک هم از خط دروازه فاصله داشت و به همین دلیل گل خورد. گل دوم هم که اصلا فاجعه بود. او به خیال اینکه توپ بیرون رفته، آن را رها کرد و برای دومین‌بار برتری تیمش را به باد داد. ابعاد اخلاقی و رفتاری به کنار، اما اگر لک از نظر فنی می‌توانست در یک مسیر نسبتا مشخص حرکت کند، جایگاه به‌مراتب بهتری پیدا می‌کرد. قصه او در پرسپولیس هم همین بود؛ شروعی درخشان داشت و نقشی بسیار مهم در صعود تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا ایفا کرد، اما در ادامه افت کرد و آنقدر گل بد خورد که باشگاه تصمیم به قطع همکاری با او گرفت.

کویر گلستان شد
نویدکیا از نظر فنی و اخلاقی، مس رفسنجان را متحول کرده است

البته که همچنان باید صبور بود، اما تا اینجا به‌نظر می‌رسد می‌شود عنوان بهترین تعویض سال را به جابه‌جایی ساکت الهامی با محرم نویدکیا در مس رفسنجان داد. در شرایطی که رفسنجانی‌ها نیم‌فصل کامل با الهامی عذاب کشیدند، نتایج پرنوسان و غیرقابل دفاع به‌دست آوردند و دائما درگیر حاشیه و جنجال بودند، پس از پایان دور رفت، شاهد جدایی این مربی و حضور نویدکیا روی نیمکت مس بودیم؛ سرمربی سابق سپاهان که چیزی نمانده بود هدایت نفت آبادان را بر عهده بگیرد، اما در آخرین لحظات به سمت استان کرمان تغییر مسیر داد. حالا حتما تصمیم‌گیرندگان باشگاه از انتخابی که انجام دادند، رضایت دارند؛ مخصوصا که ابعاد تحول رخ داده در تیم فقط به جنبه‌های فنی محدود نمی‌شود.
در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر مس در زمین استقلال صدرنشین یک تساوی بسیار ارزشمند و تعیین‌کننده به‌دست آورد. در شرایطی که آبی‌ها برای حفظ فاصله با رقبا و نیز تلافی شکست در جام حذفی سرشار از انگیزه بودند، مس نمایش خوبی در ورزشگاه آزادی داشت و یک تساوی 2-2 به ‌دست آورد. به این ترتیب تیم رفسنجانی از زمان حضور نویدکیا همچنان بدون شکست باقی ماند. جالب است بدانید ساکت الهامی در نیم‌فصل اول از 15‌بازی صاحب 15‌امتیاز شده بود، اما حالا محرم نویدکیا از 7‌بازی 11‌امتیاز به‌دست آورده و در جام حذفی هم با عبور از یکی از مهم‌ترین مدعیان قهرمانی، در حال پیشروی است.
شیرین‌تر از این عملکرد و نتایج اما، تحولات رفتاری رخ داده در تیم است. به یاد بیاورید که در نیم‌فصل اول الهامی چند‌بار مصاحبه‌های پرتنش انجام داد و حتی عملا مطالب تند و عجیبی علیه کلیت باشگاه مس به زبان آورد. محرم اما شخصیت آرام و باوقار خودش را به تیم تزریق کرده و نه‌تنها خبری از آشوب و جنجال نیست، بلکه حتی با وجود 2‌بار جلو افتادن مس از استقلال در آزادی، دروازه‌بانی مثل حامد لک هم آنقدرها وقت‌کشی نمی‌کند!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید