• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 21 فروردین 1403
کد مطلب : 222035
+
-

غذاهایی که ارزش دارویی دارند

مواد معدنی حیاتی ازجمله کلسیم، پروتئین و ویتامین‌های D و B12 در محصولات لبنی یافت می‌شوند. این محصولات همچنین فسفر، منیزیم و پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. لبنیات به اشکال مختلفی مانند شیر، پنیر، ماست و کره وجود دارد. هرکدام نیز از نظر مشخصات تغذیه‌ای متفاوت هستند و درصورت مصرف متعادل، می‌توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند. در این مطلب به فهرستی از محصولات لبنی اشاره می‌کنیم که می‌توان در رژیم غذایی روزانه از آنها استفاده کرد.

شیر: منبع مهمی از پروتئین، کلسیم و ویتامین‌های B12 و D است. این ماده مفید غذایی همچنین حاوی فسفات و پتاسیم است.
پنیر: یکی دیگر از منابع غنی پروتئین و کلسیم در محصولات لبنی پنیر است. این ماده خوراکی محبوب حاوی روی، ویتامین A و ویتامین B12 است.
ماست و پروبیوتیک‌ها: کلسیم و پروتئین که برای سلامت کلی ضروری هستند، همگی در ماست یافت می‌شوند. پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های خوبی هستند که می‌توانند به حفظ سلامت روده کمک کنند.
کره: یک منبع چربی است که می‌تواند در حد متعادل به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم که شامل چربی‌های اشباع شده است استفاده شود. شما نباید مصرف آن را افزایش دهید، بلکه فقط درصورت لزوم مصرف آن را در حد تعادل حفظ کنید. همچنین می‌توان کره را به دستور پخت انواع غذاها اضافه کرد.

مزایای مصرف لبنیات
محصولات لبنی برای زندگی روزمره حیاتی هستند و منابع غنی از کلسیم، پروتئین و ویتامین‌های ضروری مانند ویتامین D و B12 هستند. آنها استخوان‌ها را تقویت می‌کنند، از عملکرد ماهیچه‌ها حمایت و به حفظ سلامت کلی کمک می‌کنند. در این بخش به برخی از فواید مصرف لبنیات اشاره می‌کنیم.

سلامت بیشتر استخوان‌ها
محصولات لبنی و شیر منابع قابل اطمینان کلسیم هستند، زیرا بدن می‌تواند به راحتی کلسیم موجود در آنها را جذب و استفاده کند. مصرف مقدار مناسب محصولات لبنی در روز می‌تواند باعث رشد و سلامت  بیشتر استخوان شود.

کاهش فشار خون
برای کسانی که فشار خون بالایی دارند، رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزی ها، محصولات لبنی کم‌چرب و غذاهایی با محتوای چربی اشباع شده به اندازه برخی داروهای تجویزی مفید است.

سلامت بیشتر روده
پروبیوتیک‌ها که در ماست وجود دارند، مزایای سلامتی زیادی دارند. مصرف پروبیوتیک‌ها می‌تواند میزان باکتری‌های مفید در دستگاه گوارش و همچنین سلامت عمومی را تقویت کند و احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش ‌دهد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید