• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 21 فروردین 1403
کد مطلب : 222028
+
-

افزایش حقوق دستیاران پزشکی از بودجه عمومی

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تصویب افزایش ۴۵درصدی حقوق دستیاران پزشکی در سال۱۴۰۳ در هیأت دولت خبر داد و گفت: «‌ افزایش حق‌الزحمه کارورزان و دستیاران پزشکی از ابتدای سال اعمال می‌شود. در برخی رشته‌ها هم سقف کارانه برداشته شده‌‌ و این در حالی است که پیش‌تر کارانه دستیاران پزشکی‌ تنها تا حدود یک تا ۱.۵میلیون تومان بود.»
او درباره افزایش دستمزد این گروه طی 2 سال اخیر هم توضیح داد: «در شروع دولت دستیاران پزشکی مجرد،
۲ میلیون تومان و دستیاران پزشکی متاهل 3 میلیون تومان حق الزحمه دریافت می‌کردند اما در همان ماه‌های نخست، وزارت بهداشت از محل درآمد‌های اختصاصی حقوق دستیاران را افزایش داد. در ۱۴۰۱ هم حق‌الزحمه دستیاران پزشکی افزایش پیدا کرد.»
به‌گفته وزیر بهداشت حق الزحمه دستیاران پزشکی مجرد و متاهل به‌ترتیب به ۸ و ۱۱ میلیون تومان رسید و در ۱۴۰۳ هم ردیف بودجه‌ای از محل بودجه عمومی برای افزایش حقوق دستیاران پزشکی درنظر گرفته شد.
عین‌اللهی تأکید کرد: «سازمان برنامه و بودجه حدود 3 هزار میلیارد تومان بودجه برای افزایش حق الزحمه دستیاران پزشکی تخصیص داده که حق‌الزحمه دستیاران مجرد و متاهل به‌ترتیب به ۱۲ و ۱۵ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و این میزان افزایش در هیأت دولت مصوب شد. تخصیص ردیف بودجه از بودجه عمومی برای نخستین بار در دولت انجام شده و این در حالی است که در همه سال‌های گذشته حق‌الزحمه دستیاران از محل درآمد اختصاصی وزارت بهداشت پرداخت می‌شد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید