• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 20 فروردین 1403
کد مطلب : 221978
+
-

معیشت پاکبانان در اولویت شهرداری

در شهر
معیشت پاکبانان در اولویت شهرداری

شهردار تهران گفت: بنا شد فرمولی طراحی شود تا پیمانکاران نتوانند به حقوق پاکبانان تعرضی داشته باشند. در همین راستا تبدیل۱۵۴ پیمانکار سازمان مدیریت پسماند به ۱۴ قرارداد امکان نظارت بر آنها را افزایش می‌دهد.
آیین تجلیل از خادمان غدیر با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران، محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و جمعی از مسئولان و مدیران شهری برگزار شد. در این نشست علیرضا زاکانی، شهردارتهران گفت: لعن و نفرین خود را بر تجاوزگران، کودک‌کشان و آدمکشان اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی می‌فرستیم و امیدوارم به برکت خون شهیدان اخیر، روزبه‌روز به زمان مرگ رژیم منحوس صهیونیستی نزدیک شویم.
او با بیان اینکه از مدت‌ها قبل پس از برگزاری رویداد غدیر مترصد برگزاری این نشست بوده‌ایم، گفت: بنده از تلاش و زحمات همکاران خوب پاکبان تشکر می‌کنم. سال گذشته پس از رویداد غدیر زحماتی که شما عزیزان در برگزاری باشکوه آن رویداد کشیدید، مورد توجه شخصیت‌های مختلف قرار گرفت.
زاکانی ادامه داد: از شما پاکبانان عزیز که با بی‌خوابی خود آسایش و آرامش را برای مردم آماده می‌کنید، تشکر می‌کنم. رفت و روب جزو فعالیت‌ها و از مهم‌ترین وظایف شهرداری تهران است و اگر کاهلی کنیم محل اعتراض شهروندان خواهد بود. اقدامات ما باید به سمتی برود که ثبات شغلی، پرداخت بهنگام حقوق و دستمزد و امنیت شغلی این عزیزان برقرار شود.
شهردار تهران با یادآوری اینکه نزدیک به ۱۰۰هزار نیرو در شهرداری تهران داریم که بعضی به شکل مستقیم و برخی دیگر به‌صورت غیرمستقیم با ما همکاری می‌کنند، افزود: ۲۶هزار نفر از این عزیزان کارگران و زحمت‌کشان حوزه خدمات شهری و فضای سبز ما هستند. استیفای حقوق این عزیزان مهم‌ترین دغدغه ماست. نخستین گام ساماندهی و همسان‌سازی حقوق کارگران حوزه خدمات شهری و فضای سبز در مناطق مختلف است. در حوزه پاکبان‌ها هم اتفاقات خوبی رخ داده اما در حوزه فضای سبز، عقب هستیم. شخصاً پیگیر هستم تا این موضوعات نیز به سامان برسد. او افزود: بنا شد فرمولی طراحی شود تا پیمانکاران نتوانند به حقوق پاکبانان تعرضی داشته باشند. در همین راستا تبدیل۱۵۴ پیمانکار سازمان مدیریت پسماند به ۱۴ قرارداد، امکان نظارت بر آنها را افزایش می‌دهد. موضوع ثبات شغلی هم در قراردادها دیگر موضوع مهمی است که پیگیری خواهد شد. جنبه دیگر توسعه خدمت بود؛ مثلا شهر سالم به پاکبان‌های شریف و کارگران فضای سبز خدمت‌رسانی کند. موضوع مسکن‌ پاکبانان نیز برای ما بسیار مهم است و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید