• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 19 فروردین 1403
کد مطلب : 221813
+
-

بی‌گلر با گل‌گهر

پرسپولیس امشب مهمان سیرجانی‌هاست؛ بدون بیرانوند اما با سابقه 7بار بردن گل‌گهر

هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران - جام خلیج‌فارس- امشب با 3بازی پیگیری می‌شود. این نخستین هفته لیگ برتر در سال جدید است که روز گذشته با 3بازی آغاز شد و تیم صدرنشین در نخستین بازی سال جدیدش با مس رفسنجان دیدار کرد. امروز تیم دوم جدول یعنی پرسپولیس به مصاف گل‌گهر می‌رود و 2بازی دیگر هم در تهران و اهواز برگزار می‌شود. در هر 3بازی امشب یک تیم تهرانی حضور خواهد داشت.

   گل‌گهر - پرسپولیس
گل‌گهر از زمان آمدن به لیگ برتر هرگز پرسپولیس را شکست نداده است. هواداران پرسپولیس چند روزی است دل خودشان را به همین جمله خوش کرده‌اند و امید دارند این بار هم مثل سال‌های گذشته نتیجه خوبی مقابل سیرجانی‌ها بگیرند؛ آن هم در روزهایی که بدشانسی پشت بدشانسی برای قرمزها می‌بارد و بعد از مصدومیت‌ها و محرومیت‌های متعدد بازیکنان اصلی، این بار نوبت به مصدومیت علیرضا بیرانوند رسیده است. بیرو به‌گفته مسئولان پرسپولیس در اردوی تیم ملی مصدوم شد و حالا با دست‌ گچ‌گرفته قرار است از روی سکوهای تماشاگران شاهد بازی تیمش باشد. در غیاب او دروازه پرسپولیس با امیررضا رفیعی پر می‌شود که چند هفته قبل در فولادشهر برای نخستین‌بار به میدان رفت و مقابل ذوب‌آهن کلین‌شیت کرد. رفیعی حالا به اندازه یک بازی باتجربه‌تر شده اما نمی‌توان انکار کرد که غیبت بیرانوند ضربه بزرگی برای سرخپوشان است. پرسپولیس در 10تقابل قبلی‌اش با گل‌گهر به 7برد و 3مساوی رسیده که آن 3مساوی هم مربوط به 6تقابل ابتدایی است؛ یعنی 4بازی اخیر 2تیم (3بازی در لیگ و یک بازی در جام‌حذفی) همگی با برتری پرسپولیس تمام ‌شده که برخی از این پیروزی‌ها پرگل و توفانی بوده‌اند. همین سال گذشته بازی برگشت 2تیم در تهران با درخشش مهدی ترابی و برد 4 بر صفر پرسپولیسی‌ها تمام شد. البته گل‌گهر امسال با هدایت اوزونیدیس یونانی شکل و شمایل متفاوتی پیدا کرده و منظم‌تر بازی می‌کند. ضمن اینکه با حضور اخباری درون دروازه، این تیم گل‌های زیادی نمی‌خورد و بعد از استقلال و پرسپولیس سومین خط دفاعی برتر لیگ را در اختیار دارد. گل‌گهر در 3بازی اخیرش 2بار شکست خورده درحالی‌که قبل از آن طی 8بازی هیچ شکستی نداشت. امروز کسی در سیرجان طاقت سومین باخت طی 4بازی را ندارد.

   پیکان - استقلال خوزستان
همزمان با دیدار پرسپولیس و گل‌گهر، تیم قعرنشین استقلال خوزستان در تهران به مصاف پیکان می‌رود. استقلال با 16امتیاز تیم چهاردهم جدول است و مماس با منطقه خطر زندگی می‌کند. پیکان 4امتیاز بیشتر از حریفش دارد و در رتبه دوازدهم قرار گرفته است. پیکان تا 3هفته قبل شرایط بسیار بدی داشت و 12هفته را بدون کسب حتی یک پیروزی پشت سر گذاشته بود. اما رضا عنایتی که از زمان نشستن روی نیمکت این تیم هیچ موفقیتی کسب نکرده بود بالاخره  با بردن ملوان و سپاهان از منطقه خطر فاصله گرفت. بعد از بردن این دو تیم بالای جدولی نوبت به پرسپولیس رسید اما قرمزها با 2گل ترمز پیکان را کشیدند. در آن سوی میدان استقلال خوزستان بعد از خریدهای خوب در نیم‌فصل، شروع خوبی در دور برگشت داشته است. تیمی که در کل نیم‌فصل اول فقط یک برد داشت در 5بازی اخیر 2بار پیروز شده و امیدوارتر از همیشه به ماندن نگاه می‌کند. باخت این تیم در بازی امروز، نتیجه دلخواه نساجی و نفت آبادان است.

   فولاد - هوادار
آخرین بازی امروز را 2تیم فولاد و هوادار در ورزشگاه خانگی فولاد برگزار می‌کنند. این نخستین بازی فولاد تحت هدایت عبدالله ویسی است و کسی که نسخه‌ای برای نجات صنعت‌نفت پیدا نکرد حالا قرار است راه فرار فولاد را از انتهای جدول پیدا کند. ویسی 2فصل قبل هم سرمربی فولاد شد اما بعد از 4هفته با نتایج ضعیفی که گرفت از این تیم برکنار شد. امسال همین اتفاق برای منصوریان افتاد و بعد از او سرمربی اسپانیایی هم نتوانست راه موفقیت و ماندگاری در فولاد را پیدا کند. برخلاف فولاد، هوادار کاملا در آرامش به سر می‌برد و زیرنظر مسعود شجاعی نتایج بدی هم به‌دست نیاورده است. شجاعی بعد از چند بازی موفق، سال1402 را با 2باخت متوالی تمام کرد اما در شروع سال جدید یک مساوی در اراک گرفت و حالا امیدوار است در دومین مهمانی متوالی هم نتیجه خوبی به‌دست بیاورد. بهترین بازیکن هوادار در این فصل امین قاسمی‌نژاد است که با 37سال سن، 4گل و 3پاس گل برای تیمش داشته است. بهترین بازیکن فولاد هم ساسان انصاری است که روی نیمی از گل‌های تیمش تأثیر داشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید