• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 16 فروردین 1403
کد مطلب : 221657
+
-

موفقیت «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» در چین

موفقیت «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» در چین

«گودزیلا و کونگ» ۷۰درصد از فروش گیشه‌های آخر هفته «چین» را از آن خود کرد.
به گزارش ورایتی، فیلم «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» امسال بهترین افتتاحیه را در بین فیلم‌های هالیوودی در چین به نام خود ثبت کرد. این فیلم در فاصله جمعه تا یکشنبه در سینماهای چین موفق به کسب ۴۴. ۶میلیون دلار (۳۱۷میلیون یوان) شد که به معنی تقریبا ۷۰درصد از فروش گیشه‌های آخر هفته این کشور بود. فروش کلی سینماها در سرتاسر کشور برابر ۶۴. ۱میلیون دلار بود که به معنی جهشی قابل توجه از ۳۹. ۵میلیون دلاری است که در آخر هفته گذشته کسب کردند. «گودزیلا: پادشاه هیولاها» در ماه می ‌۲۰۱۹ در پیش‌نمایش آخر هفته ۲. ۵میلیون دلار فروخت و ۶۶میلیون دلار در نخستین آخرهفته اکرانش فروش کرد و درنهایت کارش را با فروش ۱۳۳میلیون دلاری به پایان برد. فیلم‌های هالیوود از سال ۲۰۲۰ در تلاشند تا بار دیگر در چین چنین اوجی را تجربه کنند. رقم فروش افتتاحیه «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» چهارمین فروش بزرگ یک فیلم هالیوودی در دوران پس از همه‌گیری کرونااست. «آواتار: راه آب» و «سریع ایکس» به‌ترتیب ۵۲میلیون دلار در دسامبر ۲۰۲۲ و ۵۱میلیون دلار در ژوئن ۲۰۲۳ کسب کردند. در نمایش ای مکس هم «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» ۷. ۵میلیون دلار فروش کرده که تقریبا ۱۷درصد از فروش آخرهفته چینی در پرده‌های ای مکس است. «پاندای کونگ‌فوکار ۴» در دومین هفته اکرانش دوم شد و با فروش ۵. ۸میلیون دلار که ۶۰درصد پایین‌تر از افتتاحیه‌اش بود، کارش را ادامه داد. پس از ۱۰ روز حضور در سینماهای چین، «پاندای کونگ‌فوکار ۴» درمجموع ۳۴. ۵میلیون دلار فروش کرده است.
«گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» محصول ۲۰۲۴ به کارگردانی آدام وینگارد است. این فیلم که توسط لجندری پیکچرز تولید و از سوی برادران وارنر توزیع شد، دنباله‌ای بر «گودزیلا در برابر کونگ» (۲۰۲۱) و پنجمین فیلم در دنیای سینمایی هیولاها به شمار می‌رود. همچنین سی‌وهشتمین فیلم در فرنچایز گودزیلا، سیزدهمین فیلم در فرنچایز کینگ‌کونگ و پنجمین فیلم گودزیلا است که در استودیوی فیلم سازی آمریکایی ساخته شده است. ربکا هال، برایان تایری‌هنری، دن استیونز، کیلی هوتل، الکس فرنس، و فالا چن بازیگران این فیلمند. «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» از ۲۵ مارس ۲۰۲۴ اکرانش را در لس‌آنجلس شروع کرد و ۲ روز بعد به‌صورت جهانی اکران شد. فیلم در آمریکا کارش را با افتتاحیه ۸۰میلیون دلاری از نمایش در ۳۸۶۱سینما آغاز کرد؛ فیلمی که منتقدان خیلی از آن استقبال نکرده‌اند ولی تماشاگران با آن ارتباط برقرار کرده‌اند.
تسا اسمیت درباره این فیلم نوشت: «این اثر سینمایی به‌خاطر نداشتن دیالوگ در ابتدایش، شروع کندی دارد و به جای سرگرم‌کننده‌بودن بیشتر آبکی است. وقتی تایتان‌ها با یکدیگر مبارزه می‌کنند، اکشن فوق‌العاده است اما این کافی نیست. این فیلم زیبا به نظر می‌رسد اما اشتباهات زیادی درون خودش دارد.» مایکل لی هم درباره «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» نوشت: «این اثر سینمایی یک نزاع پرسروصدا میان تایتان‌ها است که هیچ داستان انسانی خوبی درون خودش ندارد که بتواند ما به‌صورت احساسی درگیر کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید