• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 16 فروردین 1403
کد مطلب : 221651
+
-

چهار راه حوادث

دو سریال «جنگل آسفالت» و «افعی تهران» بیشتر از دیگر مجموعه های نمایش خانگی در تعطیلات نوروزی دیده شدند

گزارش
چهار راه حوادث

شقایق عرفی‌نژاد-روزنامه‌نگار

روزهای تعطیل عید، همیشه بهترین زمان برای اکران فیلم و پخش سریال بوده است و مخاطبان به‌طور معمول استقبال بیشتری از فیلم‌ها و سریال‌هایی دارند که در این روزها به نمایش درمی‌آیند. اما در مورد 2 سریال جدیدی که از پلتفرم‌های اینترنتی پخش‌شان شروع شده، ماجرا فقط همین نیست.
«افعی تهران» ساخته سامان مقدم پخشش را از اواخر اسفندماه گذشته شروع کرد و با اطلاع‌رسانی در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های مجازی و بدون تبلیغات محیطی فراوان مثل سریال ناموفق گناه فرشته، توانست مخاطبان بسیاری را جذب کند. این سریال نوشته پیمان معادی است که بعد از مدت‌ها که قصد ساختش را داشت، آن را به سامان مقدم سپرد. سامان مقدم که پیش از این کارگردانی یک فصل از سریال قلب یخی را انجام داده بود، حالا بعد از 5سال سریال استانداردی ساخته که مخاطبش را دست‌کم نمی‌گیرد، داستانش را به خوبی روایت می‌کند و شخصیت‌هایش قابل باورند. از اتفاقات عجیب و غریب و غیرمعمول که بسیاری از سریال‌ها برای جذب مخاطب به‌خصوص در قسمت اول از آن استفاده می‌کنند، در افعی تهران خبری نیست و اصلا همین باعث شده تا سریال برای بیننده‌اش ملموس‌تر و قابل‌باورتر باشد.
افعی تهران ماجرای یک منتقد سینماست که قصد دارد بعد از سال‌ها نخستین فیلمش را درباره یک قاتل سریالی بسازد که قربانیانش همه کودک‌آزار هستند. او بچگی بدی داشته و حالا بعد از جدایی از همسرش برای مدتی مجبور شده از پسر کوچکش نگهداری کند، اما به سختی می‌تواند با او ارتباط برقرار کند. پیمان معادی هم در نقش این منتقد بازی بسیار خوبی ارائه داده و شاید اصلا بتوان این سریال را یکی از نقاط عطف کار او به‌حساب آورد.
سریال جدید دیگری که از سوم فروردین انتشارش آغاز شده، جنگل آسفالت به کارگردانی پژمان تیمورتاش است. جنگل آسفالت ماجرای دختری است که برای نجات برادرش از اعدام دست به‌کار خطرناکی می‌زند. بعد از سریال‌های قورباغه و آکتور، جنگل آسفالت سومین حضور نوید محمدزاده در شبکه نمایش خانگی است و توانسته به بیشتر دیده شدن این سریال کمک مؤثری کند. در 2 سال گذشته 3 فیلم از نوید محمدزاده به شکل قاچاق پخش شد؛ فیلم‌های برادران لیلا، تفریق و شب داخلی دیوار که هر کدام می‌توانستند درصورت اکران موفقیتی برای او باشند.
حالا به‌نظر می‌رسد انتخاب نوید محمدزاده بیشتر بازی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی است تا فیلم.
نکته جالب درباره این سریال حضور دو زوج بازیگر در آن است. نوید محمدزاده همراه همسرش فرشته حسینی در این سریال بازی می‌کند و امیر جعفری و همسرش ریما رامین‌فر هم نقش یک زن و شوهر را دارند.
سریال با یک داستان پر حادثه و با حضور بازیگرانی مثل نوید محمدزاده، امیر جعفری، ریما رامین‌فر و مریلا زارعی تا اینجا و با پخش چند قسمت توانسته مخاطبان زیادی داشته باشد و احتمالا در ادامه هم همین روند را ادامه خواهد داد.

تکیه بر چهره های سرشناس

«جنگل آسفالت» و «افعی تهران» در تداوم تولید سریال های معمایی و با حضور ستارگان جلوی دوربین رفتند. «جنگل آسفالت» بیشتر بر حضور نوید محمدزاده تکیه دارد و «افعی تهران» بیش از هر چیز روی نام پیمان معادی تاکید می کند. بازخورد سریال ها در ارتباط با مخاطب و بازنشر سکانس ها در فضای مجازی، «افعی تهران» را موفق تر از «جنگل آسفالت» نشان می دهد. در مجموع اما به نظر می رسد هر دو سریال در قسمت های اولیه ای که از آنها پخش شده، فاصله زیادی با مفهوم متعارف موفقیت دارند.باید منتظر قسمت های بعدی بود و دید سازندگان «افعی تهران» و «جنگل آسفالت» چه سرنوشتی برای کاراکترهایشان رقم می زنند.سریال برای موفقیت علاوه بر چهره سرشناس، به توانایی در داستان گویی نیز نیازمند است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید