• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 16 فروردین 1403
کد مطلب : 221628
+
-

صدور کیفرخواست در پرونده قاتلان دکتر معروف و همسرش

داخلی
صدور کیفرخواست در پرونده قاتلان دکتر معروف و همسرش

تحقیقات در پرونده قتل هولناک پزشک سرشناس و همسرش، بعد از گذشت چندین‌ماه تکمیل و به صدور کیفرخواست برای 11نفر از متهمان منجر شد.
به‌گزارش همشهری، یکی از روزهای اردیبهشت‌ماه پارسال گزارش ناپدید شدن زوجی به پلیس پایتخت اعلام شد. آنها رضا ضیایی، متخصص گوش، حلق و بینی و از کادر پزشکی بیمارستان عرفان تهران و همسرش بودند که دکتری حقوق داشت. این زوج پس از مهاجرت فرزندان‌شان به آمریکا، در طبقه هفتم برجی در ولنجک زندگی می‌کردند اما به‌گفته یکی از اقوام‌شان، از یک هفته قبل به طرز مرموزی ناپدید شده بودند.  تیمی از مأموران راهی محل زندگی آقای دکتر و همسرش شدند. خانه آنها به هم ریخته و معلوم بود که اموال قیمتی‌شان به سرقت رفته است. از آنجا که احتمال می‌رفت این زوج قربانی سرنوشتی هولناک شده باشند، بررسی‌های تخصصی درباره آنها ادامه پیدا کرد تا اینکه ماموران به سرنخی از مردی به نام سروش دست پیدا کردند.  سروش مستاجر خانه ویلایی هزار متری آقای دکتر در شهرک غرب بود که بعد از دستگیری اعتراف کرد برای کشتن آقای دکتر و همسرش، قاتل اجیر کرده است.
سروش گفت: من خانه را به شرط تملیک از آقای دکتر اجاره کردم. قرار شد در این مدت ۱۷۰میلیارد تومان به او بپردازم؛ پول را به او پرداختم اما سند را به نامم نمی‌زد. می‌گفت قیمت دلار در حال بالا رفتن است و باید پول بیشتری بدهم. وی ادامه داد:‌ راننده‌ام مهدی وقتی متوجه ماجرا شد، گفت که اگر دکتر را بترساند، او سند را به نامم می‌زند. من هم قبول کردم. روز حادثه دکتر و همسرش را به خانه‌ام کشاندم. آن روز راننده‌ام و پدرش که در خانه کمین کرده بودند با شلیک گلوله جان آنها و در ازای این کار ماشین‌های مقتولان را گرفتند.
با اعتراف سروش، پدر و پسر قاتل دستگیر شدند و پدر به هردو قتل اعتراف کرد. او گفت که پسرش نقشی در جنایت نداشته و خودش با شلیک گلوله، آقای دکتر و همسرش را به قتل رسانده است. وی گفت: پسرم برای سروش کار می‌کرد؛ ‌او راننده‌اش بود.
یک روز پسرم گفت کارفرمایش با من کار دارد. رفتم پیش سروش و او برایم گفت که با مردی اختلاف دارد. وی گفت: اگر او را بکشی ‌تا وقتی زنده‌ای مشکل مالی نخواهی داشت. او می‌گفت: از من و پسرم حمایت مالی می‌کند و برای ما خانه‌ای می‌خرد. من هم به‌خاطر پول و ساختن زندگی بهتر قبول کردم.البته قرار نبود ۲ نفر را بکشم. سروش گفته بود فقط آقای دکتر، اما روز حادثه دکتر با همسرش آمد و او هم قسمتش مرگ شد. همه نقشه‌ها را هم سروش کشیده بود. او به من اسلحه و فشنگ داد. حتی مرا به بیابان‌ها می‌برد و به من تمرین تیراندازی می‌داد تا بتوانم با آن نشانه‌گیری و شلیک کنم و من به‌خاطر پول دستانم به خون آلوده شد. بعد از قتل هم با کمک پسرم اجساد را داخل نایلون پیچیدیم و به سمت شهریار رفتیم تا در آنجا دفن‌شان کنیم. متهمان پس از بازسازی قتل، روانه زندان شدند. همچنین در این پرونده چند نفر که قصد سند‌سازی‌ و کلاهبرداری ‌داشتند نیز دستگیر شدند.
درنهایت اظهارات اولیای دم نیز که درخواست‌شان قصاص بود، در پرونده ثبت شد و قاضی محمدجواد شفیعی، بازپرس شعبه پنجم کیفرخواست‌ این پرونده را صادر کرد. براساس کیفرخواست صادر شده، قاتل اجیر شده(پدر) به اتهام مباشرت در قتل عمدی، ‌4 نفر معاونت در قتل عمدی و سرقت، ‌6نفر هم به اتهام جعل و کلاهبرداری در دادگاه کیفری محاکمه خواهند شد.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید