• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 16 فروردین 1403
کد مطلب : 221599
+
-

شهر میزبان لشکر قدس

شهرداری تهران و پلیس راهور برای برگزاری راهپیمایی روز قدس و تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده‌اند

گزارش
شهر میزبان لشکر قدس

گروه شهری

روز قدس امسال رنگ‌وبوی دیگری دارد و اهالی شهر در کنار اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و حمایت از مردم غزه قرار است پیکر شهدای حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه را تشییع کنند تا این داغ بردل‌نشسته با حضور پرشور و همدردی شهروندان اندکی التیام پیدا کند.
هم‌زمانی راهپیمایی روز قدس و تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی اسرائیل موجب شد مدیران شهری کمر همت برای برگزاری پرشور و شایسته این‌دو مراسم ببندند و در کنار تسهیل عبورومرور شهروندان، اجرای برنامه‌های فرهنگی با عنوان «لشکر قدس» را در آخرین جمعه ماه رمضان پیگیری کنند.
براساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، قرار است راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران جمعه ۱۷‌فروردین‌ماه از ساعت 10 صبح به سمت دانشگاه تهران آغاز شود و نیروهای شهرداری نیز قبل از شروع راهپیمایی و پس از آن به خدمات‌رسانی بپردازند.

فعالیت اتوبوس‌های شهر از ساعت 10 صبح
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به‌عنوان یکی از وسایل نقلیه در دسترس شهروندان پای کار آمده و با صدور یک اطلاعیه به تشریح جزئیات فعالیت اتوبوس‌های شهر در روز قدس پرداخته است. بر این اساس، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای آرامش خاطر و رفاه حال شرکت‌کنندگان در این مراسم که روز جمعه ۱۷ فروردین در محل دانشگاه تهران برگزار می‌شود، از ساعت ۱۰ صبح از مبادی زیر اقدام به جابه‌جایی شهروندان گرامی می‌کند:
پایانه آزادی-چهارراه تهرانپارس - شمشیری - یافت‌آباد - شهرک ولیعصر(عج) - میدان خراسان - پایانه خاوران - شهرک شهید بروجردی - حکیمیه - شهرک شهید محلاتی-تجریش - میدان رسالت - میدان نبوت - میدان راه‌آهن - بازار دوم نازی‌آباد- ابوذر - میدان آزادی - فلکه دوم صادقیه - شهرک شهید باقری - تهرانسر، دولت‌آباد - ۱۳ آبان(رجایی).

آماده‌باش 10هزار نیروی خدمات شهری
رفت‌وروب شهر در روز قدس موضوعی است که در دسته فعالیت‌های نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران جای می‌گیرد و این دسته از نیروهای شهرداری پیش از شروع راهپیمایی و پس از آن در مسیرهای تعیین‌شده حاضر می‌شوند تا امر نظافت خیابان‌های قرارگرفته در مسیر راهپیمایی را به‌درستی انجام دهند. علیرضا جعفری، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار شهری در رابطه با تمهیدات درنظرگرفته‌شده برای روز قدس گفت: با توجه به اعلام مسیرهای 10گانه راهپیمایی و همچنین تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه، قرار است نیروهای خدمات شهری حضور پررنگ‌تری در نظافت شهر داشته باشند. او افزود: مناطق 22گانه طبق سنوات گذشته در مسیرهای راهپیمایی پهنه‌بندی شده‌اند و از ساعت 6 صبح نیروهای خدمات شهری در محدوده‌های تعیین‌شده برای ارائه خدمات، پاکسازی و رفت‌وروب مستقر خواهند شد و تا پایان راهپیمایی فعالیت خواهند کرد. به‌گفته جعفری «نزدیک به 10هزار نیرو در حوزه خدمات شهری، فضای سبز، نوماند و... در روز قدس در محورهای 10گانه راهپیمایی فعالیت خواهند کرد. براساس برنامه‌ریزی‌ها بخش اعظمی از فعالیت‌های پاکسازی حین برگزاری راهپیمایی انجام خواهد شد تا با پایان راهپیمایی، نظافت نیز به پایان رسیده باشد.»

افزایش سرویس‌دهی خط 4 مترو در راهپیمایی روز قدس
با توجه به استفاده برخی از شهروندان از مترو به‌عنوان وسیله نقلیه در روز قدس، شرکت بهره‌برداری مترو قرار است فاصله حرکت قطارها را در خط‌4 متروی تهران از ابتدا تا پایان مراسم روز جهانی قدس کاهش دهد. رضا محمدنژاد بیدخت، سرپرست شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری، توضیح داد: برای سهولت در تردد نمازگزاران و راهپیمایان با کاهش سرفاصله حرکت قطارها، میزان سرویس‌دهی در خط‌4 متروی تهران از ابتدا تا پایان مراسم روز جهانی قدس افزایش خواهد یافت. او تصریح کرد: تمامی ایستگاه‌های خط 4 به‌ویژه ایستگاه‌های تئاتر شهر، میدان انقلاب اسلامی، توحید، شادمان، دکتر حبیب‌اله و استاد معین که در مسیر راهپیمایی قرار دارند، آماده ارائه خدمات مناسب به شهروندان خواهند بود. سرپرست شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه حداقل 40‌حرکت مسافری بیشتر نسبت به برنامه عادی حرکت قطارها انجام می‌شود، گفت: از آغاز سرویس‌دهی روز جمعه تا اذان ظهر، متروی تهران در تمامی خطوط درون‌شهری به‌صورت رایگان خدمت ارائه خواهد کرد. بعد از پایان نماز نیز پذیرش مسافر در ایستگاه‌های هدف به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.

پیش‌بینی ۱۰۰ دستگاه تاکسی‌ون
براساس نیازسنجی‌ها مقرر است سرویس‌دهی ویژه تاکسیرانی به راهپیمایان و نمازگزاران ارائه شود. شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران، در گفت‌وگو با همشهری به تشریح فعالیت‌های تاکسیرانی در این روز پرداخت و گفت: برای سهولت در تردد نمازگزاران و راهپیمایان تا پایان مراسم و در ۹‌مسیر، سازمان تاکسیرانی از طریق تاکسی‌ون‌ها به‌صورت رایگان خدمت ارائه خواهد کرد. مالکی افزود: در این راستا با درنظرگرفتن ۱۰۰ دستگاه تاکسی‌ون در ۹‌مسیر منتهی به مراسم راهپیمایی این اقدام برنامه‌ریزی شده است.
مسیرهای خدمت‌رسانی سازمان تاکسیرانی به این شرح است:
 محور شماره ۱: میدان هفت‌تیر به تقاطع فاطمی - ولیعصر(عج)
 محور شماره ۲: میدان ولیعصر(عج) به چهارراه ولیعصر(عج)
 محور شماره ۳: از تقاطع خیابان‌های فاطمی-حجاب تا تقاطع بلوار کشاورز-حجاب
 محور شماره ۴: از تقاطع خیابان فاطمی-کارگر تا تقاطع بلوار-کارگر
 محور شماره ۵: از بیمارستان امام خمینی تا تقاطع بلوار-کارگر
 محور شماره ۶: از خیابان آزادی حد فاصل تقاطع نواب-آزادی تا میدان انقلاب اسلامی
 محور شماره ۷: از میدان حر تا میدان انقلاب اسلامی
 محور شماره ۸: از میدان فردوسی تا تقاطع انقلاب-وصال
 محور شماره ۹: از تقاطع خیابان مفتح-خیابان طالقانی به میدان فلسطین

آغاز محدودیت‌های ترافیکی از ساعت 8 صبح
سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، در گفت‌وگو با همشهری در رابطه با تمهیدات ترافیکی روز جهانی قدس 1403 گفت: شروع نخستین محدودیت از ساعت 8 صبح جمعه 17‌فروردین است و سایر محدودیت‌ها نیز متناسب با شروع راهپیمایی در محدوده‌های دیگر اعمال می‌شود. او افزود: همچنین اعمال محدودیت‌های تردد در ضلع غربی میدان ولیعصر(عج) (ورودی به بلوار کشاورز) و همچنین به سمت جنوب (تقاطع‌های فلسطین-نادری-وصال-قدس) از بلوار کشاورز نیز انجام می‌شود. موسوی‌پور درباره ممنوعیت‌های توقف در معابر منتهی به برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس گفت: ممنوعیت‌های توقف از ساعت 24 پنجشنبه 16‌فروردین در هر دو مسیر بلوار کشاورز حدفاصل میدان ولیعصر(عج) تا تقاطع کارگر، خیابان ولیعصر(عج) حدفاصل خیابان جمهوری تا میدان ولیعصر(عج)، خیابان کارگر حدفاصل جمهوری تا میدان انقلاب، خیابان کارگر حدفاصل میدان انقلاب تا بلوار کشاورز، خیابان‌های فلسطین و جویبار حدفاصل تقاطع خیابان انقلاب تا بلوار کشاورز، خیابان قدس حدفاصل تقاطع خیابان انقلاب تا بلوار کشاورز، خیابان 16آذر حدفاصل تقاطع خیابان انقلاب تا بلوارکشاورز، خیابان‌های دانشگاه و ابوریحان حدفاصل خیابان انقلاب تا خیابان صبوری و همه معابر جنوبی خیابان انقلاب حد فاصل ولیعصر(عج) تا میدان انقلاب اجرا می‌شود. سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور درباره مراسم تشییع پیکر شهدای قدس در این روز نیز گفت: با توجه به برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای قدس در این روز از میدان فردوسی، پلیس راهور تهران بزرگ برای برگزاری منظم این مراسم نیز تمهیدات ویژه خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید