• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 14 تیر 1397
کد مطلب : 22137
+
-

شهر در رسانه‌ها

شهر در رسانه‌ها


سیاست زورخانه‌ای شهرداری  سابق



روزنامه «سازندگی» زیر عنوان «پول زور» از بودجه‌های صرف شده برای ساماندهی زورخانه‌های تهران در دوره مدیریت پیشین گزارش داده و نوشته تاکنون بیش از 90پلاک زورخانه در تهران ثبت شده که قدمت برخی از آنها به 100سال می‌رسد. به گزارش سازندگی، شهرداری تهران از سال 86 تا نیمه‌های سال 96در کنار شناسایی این خانه‌ها به‌منظور حفظ و نگهداشت آنها، 20زورخانه جدید در تهران ساخت که بودجه قابل توجهی از مدیریت شهری آن زمان را به‌خود اختصاص داد. احمد مسجدجامعی به سازندگی گفته که در هر دوره‌ای بسته به گرایش اعضای شورای شهر به موضوعی پرداخته می‌شد و مثلا در آن زمان آقای خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گرایش پهلوانی را تقویت می‌کرد و به گرایش‌های فرهنگی و اجتماعی بیشتر می‌پرداخت، اما در دوره مدیریت بعدی کمیسیون، سالن‌های کشتی در دستور کار شهرداری قرار گرفت.



توقف اجرای طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده



روزنامه «ایران» از توقف طرح ملی نوسازی تاکسی‌های فرسوده از 7‌ماه پیش خبر داده و نوشته : «هم‌اکنون 120هزار تاکسی فرسوده در سراسر کشور تردد می‌کنند که باید طی 2سال از رده خارج می‌شدند، اما در این مدت حتی یک خودروی تاکسی هم نوسازی نشده است.» به گزارش ایران، با وجود وضعیت بازار و شرایط سخت فروش خودرو، بعید است که حتی یک خودرو تا پایان سال به ناوگان نوسازی تاکسیرانی بپیوندد. ایران با اشاره به موانع پیش روی اجرای طرح نوسازی، می‌نویسد: «این‌بار البته مشکل جدیدی به‌نام «بانک‌های عامل» به معضلات این طرح اضافه شده است. آنها از پرداخت وام 20میلیون تومانی به 750راننده‌ای که در مرحله اول، بعد از معطلی چندین ماهه و در نوبت ماندن، موفق به دریافت گواهی اسقاط خودرو شده‌اند، سر بازمی‌زنند. چراکه به گفته آنها، قرارداد بانک‌ها برای پرداخت این وام تا پایان سال گذشته یعنی اسفند‌ماه بوده و دولت نیز طی چند‌ماه اخیر، این قرارداد را تمدید نکرده است.»



اهمیت اجرای برنامه بازآفرینی بافت‌های فرسوده



روزنامه «تعادل» چالش‌ها و چشم‌اندازهای احیای بافت‌های فرسوده را بررسی کرده است؛ این روزنامه به نقل از یک کارشناس شهری نوشته که حضور تعاونی‌ها و انبوه‌سازان و مشارکت این عد‌‌ه د‌‌ر بافت‌های فرسود‌‌ه می‌تواند‌‌ یک برد‌‌-برد‌‌ د‌‌وسویه محسوب شود‌‌ زیرا به ‌جز تغییر ظاهر کلانشهرها، اصلاح این بافت‌ها د‌‌ر خانه‌د‌‌ار کرد‌‌ن بخش مهم جامعه یعنی د‌‌هک‌های پایین از اهمیت بالایی برخورد‌‌ار است. د‌‌ر ثانی این بافت می‌تواند‌‌ د‌‌ر کاهش قیمت‌های املاک د‌‌یگر نیز مؤثر باشد‌‌ زیرا هجوم افراد‌‌ طبقه متوسط و پایین جامعه به این سمت و خالی شد‌‌ن تقاضا از بخش مرکز شهر باعث خواهد‌‌ شد‌‌ مالکان به‌صورت رسمی تعد‌‌یلی د‌‌ر قیمت‌ها د‌‌اشته باشند‌‌.

این خبر را به اشتراک بگذارید