• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 23 اسفند 1402
کد مطلب : 220881
+
-

نرخ بلیت اتوبوس، تاکسی و مترو در سال1403 مشخص شد

روز گذشته در دویست‌ و بیست ‌و دومین جلسه شورای شهر تهران لایحه «تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی شهر تهران در سال۱۴۰۳» بررسی و نرخ کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی برای سال آینده اعلام شد. در تشریح این لایحه رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه میزان افزایش در نرخ ورودی مترو ۱۶درصد پیش‌بینی شده بود، گفت: با وجود اینکه ۳۰۰کیلومتر مترو در سطح شهر خدمات رسانی می‌کند، این نرخ تا ۳۰کیلومتر پیمایشی محسوب می‌شود و مابقی پرداخت نخواهد شد. به ازای هر کیلومتر ۴۰درصد افزایش نسبت به سال قبل پیش‌بینی شده است.
سید جعفر تشکری هاشمی گفت: بلیت مترو از 3هزار و۳۰۰تومان به 4هزار و۳۰۰تومان افزایش پیدا می‌کند و نرخ کرایه خطوط متروی حومه نیز۳۰درصد افزایش می‌یابد. در مجموع افزایش نرخ بلیت مترو ۳۰درصد خواهد بود.
او با بیان اینکه ۲۲درصد افزایش نرخ بلیت برای اتوبوسرانی پیش‌بینی شده است، افزود: برای پیمایش اتوبوس‌های تندرو ۲۰درصد و عادی ۴۰درصد افزایش در نظر گرفته شده و در مجموع میزان افزایش نرخ اتوبوس‌های تندرو ۲۱درصد و اتوبوس‌های عادی ۳۰درصد است. ۴۰درصد رشد برای اتوبوس‌های دربستی نیز پیش‌بینی شده است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا با اعلام اینکه نرخ کرایه تاکسی در سال آینده ۴۵درصد افزایش دارد، یادآور شد: شیب معابر تنها برای تاکسی‌های خطی لحاظ خواهد شد و معابر دارای شیب در همین راستا مشخص می‌شوند. برای ساعات اوج نیز توافق شده که ۷ تا ۹ صبح به‌عنوان ساعات اوج صبحگاهی و ۴ تا ۸ عصر نیز به‌عنوان ساعات اوج عصرگاهی با ۵۰درصد افزایش در نظر گرفته شود. این تصمیم گرفته شده که رغبتی برای رانندگان جهت خدمات رسانی وجود داشته باشد.
تشکری‌هاشمی با بیان اینکه قیمت تمام‌شده برای هر مسافر مترو در سال‌جاری حداقل ۳۰هزار تومان بود، بیان کرد: ما مبلغ قابل توجهی یارانه برای بلیت مترو در نظر گرفته بودیم و هر مسافر تنها 3هزار و۳۰۰تومان پرداخت می‌کرد. در ادامه نیز رئیس شورای شهر تهران گفت: نباید برای تاکسی‌ها 2نرخ اعمال شود و تمام موارد سیستمی باشد. نباید شرایط به‌گونه‌ای باشد که مردم و رانندگان تاکسی با هم درگیر شوند. مهدی چمران ادامه داد: سال قبل افزایش نرخ اتوبوس ۴۲ درصد و مترو ۲۵درصد پیش‌بینی شده بود که ما این رقم را کاهش دادیم. در سال۱۴۰۳ میزان افزایش مناسبی پیش‌بینی شده و افزایش ۱۶درصدی مطلوب است و تأکید می‌کنیم که این نرخ بسیار کمتر از نرخ تورم است.
چمران در ادامه نیز پیشنهاد کرد که شهرداری مکلف شود ظرف مدت 3‌ماه پس از اردیبهشت ‌ماه که نرخ‌ها اعمال می‌شود، هوشمندسازی و پرداخت الکترونیکی را در پایتخت عملیاتی کند که این پیشنهاد با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید