• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 22 اسفند 1402
کد مطلب : 220796
+
-

پیشنهادهای ایران برای ایجاد تغییرات در جنگ غزه

آخرین نشست ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در سال1402 دیروز با حضور خبرنگاران و رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد. کنعانی در این نشست ضمن پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران، آخرین مواضع سیاست خارجی کشور را تشریح کرد. در ادامه به مهم‌ترین محورهای این نشست اشاره شده است.
اقدام نمادین آمریکا در ارسال کمک‌های انسانی به غزه نمایش مضحک و در عین حال تلخی است.
پیشنهادهای ایران در نشست دوم وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در 6‌بند توسط وزیر امور خارجه کشورمان در نشست اخیر جده ارائه شد که اگر عملیاتی شود، حتما شاهد تغییراتی در جنگ غزه خواهیم بود.
رژیم صهیونیستی در حال استفاده از ابزار گرسنگی به‌عنوان ابزاری جنگی علیه مردم غزه است که باید مدنظر مجامع بین‌المللی ازجمله دیوان بین‌المللی دادگستری و سازمان ملل قرار بگیرد.
متأسفانه به‌رغم تلاش‌های گسترده ایران، دستگاه قضایی سوئد با قرار‌گرفتن در کنار یک گروهک تروریستی، اینگونه منافع و روابط قدیمی دو طرف را در معرض خطر قرار داده است. از تمام توان و ظرفیت‌های قانونی خود برای آزادی و رهایی شهروند  خود استفاده می‌کنیم.
تعدادی از کشورها از فروش داروهای مورد نیاز بیماران خاص در ایران پرهیز کرده و دلیل آن را نگرانی از اعمال تحریم‌ها و تنبیه‌های اقتصادی دولت آمریکا علیه شرکت‌های دارویی خود اعلام کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید