• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
جمعه 18 اسفند 1402
کد مطلب : 220380
+
-

درخواست صریح ایران از دولت‌های اسلامی چه بود؟

به‌تازگی اجلاس فوق‌العاده شورای وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با موضوع غزه در جده برگزار شده است. این اجلاس به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و با هماهنگی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و برخی وزرای کشورهای اسلامی شکل گرفت و دستاوردهایی داشت که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه، توضیحاتی را در حضور خبرنگاران ارائه داد.


گفته‌های امیرعبداللهیان درباره نتایج نشست:
1. اقدام خطرناکی که اسرائیل هدف‌گذاری کرده و دنبال می‌کند این است که اساسا تاریخ فلسطین و هویت فلسطین را در سرزمین‌های اشغالی و در تمامیت ارضی فلسطین محو کند.
2. امید به این موضوع که با توجه به نیازی که امروز جهان اسلام دارد، بیش از بیان مواضع اقدامات مؤثر و کارآمد صورت گرفته و جنایات مشترک آمریکا و اسرائیل متوقف شود.
3. آمریکایی‌ها امروز از کمک‌های انسانی سخن به میان می‌آورند. این اقدام کاملا ریاکارانه است. آمریکا در این جنگ نه‌تنها در کنار اسرائیل است، بلکه مدیریت جنگ برعهده آمریکاست.
 4. همه کسانی که در این جنگ و نسل‌کشی نقش داشتند باید مسئولیت بپذیرند و پاسخگو باشند. رژیم صهیونیستی با ابتکاری که دولت آفریقای جنوبی به خرج داد باید به‌عنوان جنایتکار جنگی در دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مورد محاکمه قرار گیرد و مجازات شود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید