• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 13 تیر 1397
کد مطلب : 22031
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/XkXW
+
-

سناریوی منافقین همزمان با سفر اروپایی روحانی

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه درخصوص ادعای دخالت یکی از دیپلمات‌های ایرانی در یک اقدام غیرقانونی در یکی از کشور‌های اروپایی، اظهار داشت: گروهک تروریستی منافقین پس از ناکامی در نشست سالانه خود و برای جبران شکست در کسب حمایت سیاسی در جهت اهداف ضد‌انسانی و ضد‌ایرانی خود و نیز با توجه به سفر موفق ریاست‌جمهوری اسلامی ایران به 2کشور اروپایی همانند گذشته مبادرت به برنامه‌ریزی و اجرای سناریوی دیگری کردند تا بتوانند ضمن تأثیر‌گذاری بر این سفر اروپایی نسبت به تخریب جایگاه و موقعیت ایران و ایرانیان نزد افکار عمومی اروپا در این مقطع حساس کنونی تلاش کنند.

به‌گزارش وزارت خارجه، قاسمی افزود: ایران همانگونه که بارها اعلام کرده است هرگونه خشونت و اقدام تروریستی در هر نقطه از جهان و در هر شکل آن را محکوم و مردود می‌داند.

 طبق اطلاعات موجود افراد بازداشت شده در کشور بلژیک از اعضای شناخته‌شده و عملیاتی آن سازمان تروریستی محسوب می‌شوند و مقامات ذیصلاح ایران آمادگی دارند تا با ارائه اسناد و مدارک لازم در جهت روشن ساختن ابعاد واقعی این سناریوی از پیش طراحی شده گروه مزبور همکاری‌های لازم را به عمل
آورد.

محمد‌جواد ظریف، وزیر خارجه ایران هم که همراه با رئیس‌جمهور به سوئیس و اتریش سفر کرده در واکنش به این اخبار در توییتر نوشت: چه همزمانی جالبی.
همزمان با شروع سفر رئیس‌جمهور به اروپا یک عملیات ایرانی افشا و عوامل آن دستگیر می‌شوند. ایران هرگونه خشونت و ترور را در هر مکانی محکوم می‌کند و برای کشف آنچه تنها یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط است آماده همکاری با همه مقامات ذیربط است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید