• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 16 اسفند 1402
کد مطلب : 220195
+
-

واگذاری تاکسی‌های وارداتی به متقاضیان

روز گذشته، مهدی چمران در پایان جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن تشریح لایحه «اعطای مجوز به شهرداری تهران برای انجام معاملات و انعقاد قراردادهای خرید و پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه حمل‌ونقل» گفت: این لایحه که مربوط به خرید اتوبوس، تاکسی، ون و موتورسیکلت و دوربین‌های شهری بود مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای شهر گفت: قراردادهایی در این زمینه در 2سفر شهردار تهران به چین منعقد شده که باید این قراردادها برای تصویب به صحن شورا بیاید. البته اعضا پیش‌تر در گزارش‌های مختلفی در جریان این قراردادها قرار گرفته بودند، اما براساس قانون با توجه به اینکه تا پایان سال فرصت بهره‌مندی از تسهیلاتی است که از سوی وزارت صمت و سایر دستگاه‌ها برای این خریدها درنظر گرفته می‌شود، تلاش شد که زودتر این موضوع به تصویب برسد. بر همین اساس در کمیسیون‌های تخصصی جلسات مختلفی با شهرداری تهران برگزار شد، اما نقاط ابهامی در این حوزه وجود داشت به شکلی که چند نفر از اعضای شورا تعدادی از ابهامات‌شان رفع شد و ابهام تعدادی نیز در ارتباط با قراردادها باقی مانده بود. چمران تأکید کرد: باید در حرکتی سریع ۲‌هزار دستگاه وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران شود. البته ۲‌هزار دستگاه داخلی نیز قرارداد بسته شده که به این ترتیب می‌تواند حمل‌ونقل عمومی تهران شکل بگیرد تا از صف‌های اتوبوس خجالت نکشیم. این موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با اکثریت آرا در مورد اتوبوس و تاکسی، موضوع به تصویب رسید.
چمران افزود: قطعا در مورد اتوبوس‌ها بهره‌برداری توسط شرکت واحد و در مورد تاکسی‌ها نیز خودروها به کسانی که متقاضی هستند واگذار خواهد شد. در مورد ون‌ها، شهرداری به‌صورت مستقیم بهره‌برداری نمی‌کند و به جز آنها که در اختیار شرکت واحد قرار می‌گیرد مابقی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید