• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 16 اسفند 1402
کد مطلب : 220197
+
-

اعطای مجوز به شهرداری برای تکمیل پروژه پایانه شرق

روز گذشته در دویست‌وبیستمین جلسه علنی شورای شهر تهران لایحه «اعطای مجوز به شهرداری برای انجام معاملات مربوط به تکمیل پروژه ساخت پایانه جدید شرق» مورد بررسی قرار گرفت و در این باره، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر گفت: بخشی از اقدامات برای این پروژه مدتی به شرکت مترو واگذار شد اما مجدداً تصمیم گرفته شد اجرای امور به سازمان پایانه‌ها اختصاص یابد.
از طرفی چون پیمانکار مترو کار را آغاز کرده بود مجبور شدند که پیمانکار را خلع ید کنند و شهرداری پیشنهاد داد ردیف بودجه برای تکمیل پایانه شرق به شرکت مترو اختصاص یابد و نظر کمیسیون در این خصوص مثبت است. سیدجعفر تشکری هاشمی در ادامه گفت: به استناد اسناد بالادستی به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود براساس آیین‌نامه معاملات شرکت مترو برای تکمیل پایانه شرق به میزان ۸ هزار میلیارد ریال در بودجه شهرداری تهران نسبت به انعقاد قرارداد مربوطه و با لحاظ صرفه و صلاح شهرداری و با رعایت قوانین و مقررات اقدام کند.
در ادامه بررسی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پس از اینکه کار آغاز شد فروشگاه شهروند با راهبری معاونت مالی پای کار آمد تا انتفاع بیشتری از شهر صورت بگیرد. مدتی طول کشید تا مشکل زمین و پیمانکار حل شود که خوشبختانه حل شد. محسن هرمزی با بیان اینکه فاز اول ۸۴درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: در خرداد سال آینده تعاونی‌های حمل‌ونقل در پایانه شرق مستقر خواهند شد. فاز دوم نیز نیاز به جانمایی ساختمان و اختصاص بودجه برای اجرا دارد.در نهایت این لایحه با حداکثر آرای موافق به تصویب رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید