• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 2 اسفند 1402
کد مطلب : 219024
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/NxoOz
+
-

سخنگوی شورای رقابت: شکایت‌ها بررسی می‌شوند

سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت در پاسخ به این پرسش که آیا قرار نیست توسط شورای رقابت شکایت مشتریان را در مورد بدعهدی خودروسازان بررسی کند، گفت: درموارد اینچنینی که نقص در اجرا وجود دارد و یک طرف متحمل زیان می‌شود، شورای رقابت به‌عنوان یک نهاد شبه قضایی، شکایت‌ها را دریافت می‌کند و در عین حال، به‌صورت همزمان بر فرایند کار نظارت خواهد کرد.
او اضافه کرد: تمام شکایت‌ها به‌صورت روزانه در مرکز ملی رقابت کارشناسی و رسیدگی می‌شود؛ اما چون فرایند کار شورای رقابت شبه قضایی است و نیاز به مستندات مختلف دارد، یک مقدار زمان بر است.
او در پاسخ به این پرسش که نتایج بررسی‌های شورای رقابت چه زمانی مشخص خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه این فرایند یک رویه قضایی است، نمی‌توانیم زمان مشخصی تعیین کنیم.
سخنگوی شورای رقابت در پاسخ به این پرسش که نتایج بررسی‌ها چه خواهد بود و آیا نتیجه تصمیم‌های شورای رقابت برای خودروسازان الزام‌آور است، گفت: تمام مصوبات شورای رقابت در حوزه بازار‌های انحصاری ذیل فصل9 قانون اصل 44 لازم‌الاجراست و مجازات‌های سنگینی نیز برای آن تعیین شده است. او در پاسخ به این پرسش که شاکیان برای رسیدگی سریع‌تر به شکایت شان از خودروسازان چه کاری باید انجام دهند، گفت: باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که تنظیم گر فنی این ماجرا، وزارت صنعت است و هرکس که در مورد نحوه تحویل خودرو ازخودروسازان شکایت دارد، باید به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان که زیر مجموعه وزارت صنعت است مراجعه کند و به‌طور همزمان، سازمان حمایت نیز این شکایت‌ها را دریافت می‌کند. دادجوی توکلی با اشاره به اینکه سازمان حمایت به‌عنوان تنظیم‌گر فنی از طرف وزارت صنعت سریع‌تر موضوعات را بررسی خواهد کرد گفت: علت آن این است که سازمان حمایت به موارد مشهودی که پیچیدگی کمتری دارد رسیدگی می‌کند و مواردی که پیچیدگی‌های فنی و حقوقی بیشتری دارد را به شورای رقابت ارجاع می دهد تا در آنجا به‌صورت دقیق تر بررسی و رأی داده شود. برهمین اساس، فرایند رسیدگی به شکایت‌ها در سازمان حمایت سریع‌تر است و متقاضیان می‌توانند برای رسیدگی سریع‌تر به این سازمان مراجعه کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید