• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 30 بهمن 1402
کد مطلب : 218854
+
-

2خط استدلال ساده برای مشارکت

یادداشت
2خط استدلال ساده برای مشارکت

محسن مهدیان؛  مدیرمسئول

رهبر انقلاب در خصوص شرکت در انتخابات به 2گزاره ساده توجه دادند؛ یکی توجه به نقاط قوت و ضعف داخلی و دوم دشمنی دشمن. اما این دو چه کمکی به مشارکت می‌کنند؟
یکم. نقاط قوت و ضعف داخلی
کافی است نقاط قوت و ضعف داخلی را طی چند سال گذشته مرور کنیم. آنچه مشهود است فارغ از همه قوت و ضعف‌ها تنها یک کلمه کلیدی است و آن‌هم «حرکت». اینکه رأی مردم باعث شد مجلس و دولت فعلی نقص‌های گذشته را تصحیح کنند. هرچند تا اصلاح نهایی راه بسیار است اما «حرکت» قابل مشاهده است.
یک نمونه، تورم؛ دولت گذشته اقتصاد را با تورم 59درصد تحویل دولت جدید داد و به‌رغم همه پیش‌بینی‌ها ازجمله مسئولان دولت سابق مبنی بر تورم سه‌رقمی در آینده، در خرداد1401 تورم به 46درصد رسید و همچنان کاهنده.
از جهت رشد و تولید، رشد منفی اقتصاد در دولت جدید به 4درصد بدون نفت رسید. نرخ بیکاری از 11.5درصد به رکورد 7.6درصد کاهش یافت. طی 2سال گذشته قله صادرات غیرنفتی با عدد 52میلیارد دلار شکسته شد. رشد 10برابری قیمت مسکن با رشد تولید و عرضه در 2سال گذشته متوقف شد و مواردی از این دست که همگی ثمره همکاری مشترک دولت و مجلس است.
پس رأی دادیم و تغییرات و حرکت ایجاد شد. برای اصلاح و رشد و تقویت وضع موجود نیز تنها راه‌حل مشارکت است.
دوم. دشمن را ببینیم
خاطرتان هست فوتبال ایران و قطر را؟ پس از شکست ایران، رسانه‌های دشمن تمسخر و تحقیر 80 میلیون ملت ایران را کلید زدند و جشن و پایکوبی راه‌انداختند.
نکته این یادآوری چیست؟ یک وقت دشمن با اعتقاد ملت ایران مسئله دارد، یک وقت با رفتار مردم اما یک وقت احساسات یک ملت را به تمسخر می‌گیرد. این میزان شیادی تقریبا در عالم بی‌سابقه است. هیچ جای دنیا چنین اپوزیسیونی نخواهید دید. این دشمن همان دشمنی است که وقتی مردم برای دختر کاپشن‌صورتی و باقی شهدای ترور کرمان اشک می‌ریختند، ملت را به تمسخر گرفتند که حقشان است چون دنبال غذای مجانی بودند.
این دشمن همان دشمنی است که بارها از نهادهای بین‌المللی خواست به ایران حمله نظامی کند. این دشمن همان است که تمام تلاش خود را برای کوچک کردن سفره مردم به کار بست، مانع واردات داروی بیماران سرطانی شد و قهرمان یک ملت را ترور و بعد هم به آن فخر کرد.
حالا سوال این است اگر  در محله‌ای یک اوباش تمام‌عیار که می‌خواهد سر به تن ما نباشد و بارها به خانه و خانواده ما تعرض کرده است یک روز بخواهد برای ما خیرخواهی کند، باور می‌کنیم؟
حکم تلاش شبانه‌روزی دشمن برای اینکه مردم پای صندوق رأی نروند همین است. تمام.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید