• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 30 بهمن 1402
کد مطلب : 218809
+
-

به این چند دلیل با عجله غذا نخورید

آرش نهاوندی؛ روزنامه‌نگار

درحالی‌که متخصصان تغذیه توصیه به آرام غذا خوردن می‌کنند، مشغله و برنامه‌های زیاد کاری افراد در دنیای پرشتاب امروزی، آنها را وادار می‌کند که وعده‌های غذایی خود را با عجله مصرف کنند. با این حال، دلایل قانع کننده‌ای از بهبود هضم گرفته تا افزایش هوشیاری، برای تجدید نظر در این رویکرد عجولانه وجود دارد. در این مطلب به 6دلیل درباره اینکه چرا مزه‌ کردن آهسته غذا تمرینی ارزشمند است، اشاره کرده‌ایم.

   بهبود هضم: سریع غذا خوردن می‌تواند روند هضم غذا را مختل کند. جویدن کامل و اجازه دادن به آنزیم‌های گوارشی برای تجزیه مواد مغذی غذا برای هضم کارآمد و جذب مواد مغذی بسیار مهم است.

   افزایش جذب مواد مغذی: وقت گذاشتن برای لذت بردن از طعم هر لقمه از غذا به بدن اجازه می‌دهد تا مواد مغذی را به‌طور مؤثرتری جذب کند. هنگامی که غذا به درستی جویده شود، دستگاه گوارش می‌تواند حداکثر ارزش غذایی را از وعده غذایی مصرف شده استخراج کند.

   خوردن آگاهانه غذا باعث انتخاب‌های سالم می‌شود: عجله در خوردن اغلب منجر به انتخاب نامناسب و مصرف بی‌اندازه غذا می‌شود. پذیرش سرعت آهسته‌تر به افراد این امکان را می‌دهد که انتخاب‌های غذایی آگاهانه و سالم‌تری داشته باشند و سلامت کلی خود را ارتقا دهند.

   مدیریت بهتر وزن: آهسته غذا خوردن به بدن زمان بیشتری می‌دهد تا احساس سیری را ثبت کند. این به نوبه‌خود می‌تواند از پرخوری جلوگیری و با اجازه دادن به مغز برای تشخیص علائم سیری به مدیریت بهتر وزن کمک کند.

   لذت از طعم و مزه غذا: مصرف عجولانه وعده‌های غذایی ممکن است باعث لذت نبردن از طعم‌ و بافت غذا شود. وقت گذاشتن برای مزه کردن هر لقمه، تجربه لذت بخش‌تری را برای شما فراهم می‌کند.

   کاهش استرس و بهبود سلامت بدن: خوردن عجولانه ناشی از استرس می‌تواند باعث تأثیر استرس روی سیستم گوارشی شود. غذا خوردن با سرعتی آرام‌تر، رابطه مثبت با غذا را تقویت و از سلامت عاطفی حمایت می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید