• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 30 بهمن 1402
کد مطلب : 218805
+
-

رشد۵۰درصدی نرخ صدور پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل‌ونقل

حمل‌ونقل
رشد۵۰درصدی نرخ صدور پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل‌ونقل

همزمان با دویست‌‌وشانزدهمین جلسه علنی شورای شهر، لایحه تعیین بهای خدمات صدور و تمدید پروانه‌های بهره‌برداری فعالیت ناوگان و اشتغال رانندگان شرکت‌های حمل‌ونقل بار و کالای شهر تهران در سال 1403 مورد بررسی قرار گرفت.
در رابطه با این لایحه، سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر گفت: هزینه صدور پروانه برای شرکت‌های حمل‌ونقل 7میلیون ‌و۵۰۰هزار تومان و براساس رده‌بندی از ۳ تا ۶ میلیون تومان برای تمدید مجوز پیش‌بینی شده و اعتبار پروانه خودرو و فعالیت هر راننده یک‌ساله است و اگر در رأس موعد نسبت به تمدید آن اقدام نکنند، رقم به مأخذ اولیه دریافت خواهد شد.
او با اشاره به اینکه تمامی درآمدها به سازمان مدیریت حمل‌ونقل و پایانه‌های شهرداری تهران خواهد رسید، ادامه داد: این ارقام برای شرکت‌هایی که تعداد زیادی کامیون و کامیونت در اختیار دارند، رقم چندانی نیست اما شهرداری تهران این استدلال را داشت که چون در ابتدای راه هستیم، همین ارقام کافی‌ است تا ترغیب به همکاری شوند. ضریب شرکت‌های
رتبه یک ۰.۴‌درصد، رتبه دو ۰.۵ درصد، رتبه سه ۰.۶ درصد و رتبه چهار ۰.۸ درصد است.
در جریان بررسی این لایحه، پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران گفت: شیوه رتبه بندی شرکت‌ها به‌صورت هوشمند و براساس تعداد سرویس‌ها، محیط‌زیست و معاینه فنی، انضباط شهری و دریافت واکنش مثبت از شهروندان انجام شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و پایانه‌های مسافری شهر تهران بیان کرد: رقم صدور پروانه برای شرکت‌ها نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
پس از بررسی‌های انجام شده، این لایحه نیز با حداکثر رأی موافق به تصویب رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید