• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 30 بهمن 1402
کد مطلب : 218778
+
-

جشنواره گل خراب شد

هالند و مهاجمان چلسی اجازه ندادند بازی پرگل شود

جشنواره گل خراب شد

یک اتفاق نادر افتاد و چلسی و منچسترسیتی در بازی رفت و برگشت مساوی کردند؛ البته به لطف موقعیت‌هایی که هالند خراب کرد و تک‌به‌تک‌هایی که بازیکنان چلسی هدر دادند. این بازی هم می‌توانست مثل بازی رفت 8گل یا بیشتر داشته باشد اما نشد و بازی یک‌ -‌ یک به پایان رسید. ارلینگ هالند در این فصل لیگ برتر بیشتر از هر بازیکن دیگری موقعیت مسلم گلزنی از دست داده است؛ 21موقعیت. او در این بازی 9شوت زد ولی به گلی نرسید. گواردیولا هم با فروتنی در این مورد حرف زد. سرمربی سیتی گفت: «من در دوران فوتبالم ۱۱سال بازی کردم و فقط ۱۱گل به ثمر رساندم، یعنی هر فصل یک گل! پس من فرد مناسبی نیستم که بخواهم به مهاجمان توصیه‌ای کنم. ما موقعیت‌هایی را ایجاد کردیم، ارلینگ دفعه بعدی آنها را به گل تبدیل خواهد کرد. من او را سرزنش نمی‌کنم.»
    سیتی در این فصل مقابل بزرگان خوب عمل نکرده. آنها تنها یک برد مقابل بیگ‌سیکس داشته و یک‌بار باخته‌اند و 4بار مساوی کرده‌اند که 2تساوی مقابل چلسی بوده. باخت‌شان را هم به آرسنال داده‌اند.
    سیتی قبل از بازی مقابل چلسی 11برد متوالی کسب کرده و در 11بازی آخر 10بار چلسی را برده بود.
    چلسی در این فصل لیگ برتر در مجموع 5گل به منچسترسیتی زده است. هیچ تیمی در یک فصل لیگ به تیم پپ این تعداد گل نزده.
    اکسل دیساسی در بازی مقابل منچسترسیتی 16دفع توپ داشت که بیشترین تعداد در میان بازیکنان چلسی در یک بازی لیگ برتری در 8فصل گذشته بود.
    سیتی در 23بازی اخیر خود در لیگ برتر در ورزشگاه اتحاد شکست نخورده است (18برد و 5تساوی). آنها در 7بازی اخیر 4بار مساوی کرده‌اند.
    بین 2بازی رفت و برگشت مقابل سیتی، این نخستین تساوی چلسی در لیگ برتر از نوامبر2023 است. آنها پیش از این بازی 6 برد و 6شکست به‌دست آورده‌اند.
    تنها لیورپول (19) امتیاز بیشتری از بازی‌هایی که از حریف عقب افتاده به‌دست آورده است. سیتی 18امتیاز از این موقعیت‌ها به‌دست آورده که کمی پایین‌تر از بهترین رکوردشان در فصل 94-1993 (20) است.
    چلسی در 11بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل منچسترسیتی، کلین‌شیت نداشته است. این تیم تنها مقابل بلکبرن‌روورز در فوریه1999 (13بازی) و مقابل آرسنال در دسامبر2004 (12بازی) دوره‌های طولانی‌تری را بدون گل خورده مقابل یک تیم خاص تجربه کرده بود.

رحیم استرلینگ، نخستین بازیکن سابق منچسترسیتی است که در یک فصل از لیگ برتر، موفق می‌شود رفت و برگشت دروازه سیتیزن‌ها را باز کند. رودری هم رفت و برگشت به چلسی گل زد.

استرلینگ در این فصل لیگ برتر برای چلسی به همان تعداد گل (6) و مشارکت در گل (9) ثبت کرده که در نخستین فصل حضورش در چلسی در فصل 2022-23 ثبت کرده بود.

رودری در 56بازی اخیری که با منچسترسیتی انجام داده، طعم شکست را نچشیده است. گل رودری بیستمین تأثیر مستقیم او روی گل‌های سیتی در لیگ برتر بود، درحالی‌که او در فصل 24-2023 توانسته بود 6گل و 3پاس گل ثبت کند که با بهترین فصلش 22-2021 برابری می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید