• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 30 بهمن 1402
کد مطلب : 218776
+
-

لوا در گینس

مهاجم لهستانی گل شماره11000 و نخستین گل از هزاره دوازدهم بارسلونا را به نام خودش ثبت کرد

لوا در گینس

دقیقه45 بازی با سلتاویگو برگی دیگر بر کتاب قطور تاریخ باشگاه بارسلونا افزوده شد. روبرت لواندوفسکی گل شماره11000 تاریخ این باشگاه را به نام خودش ثبت کرد. او در ثانیه‌های تلف‌شده مسابقه و دقیقه97 گل دوم را از روی نقطه پنالتی به سلتاویگو زد تا یک برد غیرمنتظره 2بر یک به بارسای بحران‌زده برسد. گل شماره10000 را لیونل مسی در همین روزها به ثمر رسانده بود؛ در 23فوریه2016، با گل دوم مقابل آرسنال در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان اروپا.
    با گلزنی مقابل سلتاویگو، روبرت لواندوفسکی برای سومین بازی متوالی موفق به گلزنی در لالیگا شد و در جدول گلزنان لالیگا، فاصله خود را با بلینگام صدرنشین، به ۵گل کاهش داد.
    لواندوفسکی، حالا در ۷۹بازی با پیراهن آبی‌اناری‌ها 50گل به ثمر رسانده است. گل اولش در این بازی، او را از رکورد داوید ویا عبور داد و با تیری آنری در عدد49 برابر کرد و گل دوم شمار گل‌هایش را به 50گل رساند.
    بارسلونا فقط در 8بازی از 25بازی لالیگا در این فصل دروازه خود را بسته نگه داشته است. بارسلونا فصل پیش در 19بازی از 25بازی‌لالیگا گل نخوره بود.
    ورزشگاه بالایدوس همچنان کابوس تراشتگن باقی مانده. دروازه‌بان آلمانی هرگز در بالایدوس برنده نشده بود که این‌بار برنده شد اما رکورد بسته نگه نداشتن دروازه‌اش در بالایدوس همچنان پابرجا ماند. او در این زمین در 7بازی 17گل از سلتا دریافت کرده. در تنها پیروزی بارسلونا در 9بازی قبلی در ورزشگاه بالایدوس نتو درون دروازه بود.
    ایاگو آسپاس باز هم به بارسا گل زد. کاپیتان سلتا حالا 11گل در لالیگا به این تیم زده که بیشترین گل زده یک بازیکن در لیگ به بارسا در قرن جدید است. در نیم قرن اخیر تنها رائول اندازه او به بارسلونا گل زده و هوگو سانچس، مهاجم سابق مکزیکی رئال 13گله است. کریستیانو رونالدو در لالیگا فقط 9گل به آبی‌واناری‌ها زده بود و دیگو فورلان 10گل.

   ژاوی از کدام بازی حرف می‌زند؟
بارسلونا شانس آورد که با چنین نمایشی از این بازی پیروز بیرون آمد. در تیمی که ژاوی ساخته  نشانی از پیشرفت دیده نمی‌شود. اظهارات او پس از بازی نگران‌کننده بود. جرارد رومرو، خبرنگار درباره این اظهارات او می‌گوید: «ژاوی گفته که تیم بازی خوبی انجام داد و او راضی است! اگر من رئیس بارسلونا بودم نگران این اظهارات می‌شدم. اگر آنچه ژاوی به رسانه‌ها می‌گوید همان چیزی است که او در رختکن به بازیکنان می‌گوید پس ما در شرایطی بسیار بدتر از آن چیزی که فکر می‌کنیم، هستیم. مسابقه خوب؟ واقعا سلطان؟ در نیمه‌دوم چه کردیم؟ ما کاری نکردیم، یک ضربه پنالتی از آسمان افتاد پایین. بازیکنانی هستند که هنوز در حال راه رفتن هستند، بازیکنانی هستند که هنوز خوابند و شما از روی نیمکت هیچ کاری نمی‌کنید و بعد می‌گویید بازی خوبی انجام دادیم؟! به‌عنوان یک هوادار بارسلونا، چگونه می‌توانم 2روز بعد مقابل ناپولی به تیمم اعتماد کنم؟ چگونه می‌توانم روی مبل بنشینم و بازی را تماشا کنم؟ چه تضمینی وجود دارد که تیم من در یک مسابقه بزرگ در لیگ قهرمانان اروپا اشتباه نکند؟ متأسفم، اما صحبت‌های سرمربی بارسلونا را نمی‌پذیرم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید