• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 29 بهمن 1402
کد مطلب : 218698
+
-

خدمت بی‌منت به شهروندان

نگاه
خدمت بی‌منت به شهروندان

محمدامین سالاری‌پور؛ شهردار منطقه16

شهر متعلق به شهروندان است و ازاین‌رو آنها صاحبان شهر هستند و به‌عنوان خدمتگزاران باید خدمت بی‌منت در سرلوحه اقدامات‌مان باشد؛ رویکردی که در دوره ششم مدیریت شهری با جدیت پیگیری می‌شود و تأکید شهردار تهران بر این موضوع است که مدیران شهری باید مشکلات محله‌ها و ساکنان را احصا و در رفع آنها کوشا باشند. علاوه بر بازدیدهای میدانی، طرح تحولی 20گانه هم در دستور کار قرار دارد که علاوه بر پیگیری موضوع نگهداشت شهر در محله‌ها، رفع نواقص و مشکلات در حوزه‌های مختلف هم انجام می‌شود.
برون‌رفت از ترافیک یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری در این دوره است و در محدوده منطقه تلاش کردیم تا با ارائه راهکارهای اساسی زمینه حل این معضل را فراهم کنیم. عملیاتی شدن اتصال بزرگراه نواب به تندگویان یکی از پروژه‌های مهمی بود که با بهره‌برداری از فاز اول این دسترسی ایجاد و زمینه رضایتمندی شهروندان را فراهم کرد. در واقع با تکمیل و توسعه محورهای بزرگراهی مدیریت شهری قصد دارد از یک‌سو زمان سفرها را کاهش دهد و از سوی دیگر زمینه بازگشایی گره‌های ترافیکی را فراهم کند. البته پروژه نواب - تندگویان هنوز تکمیل نشده است و فاز‌های دیگر آن سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شوند و قطعا با این کار شاهد تسریع و تسهیل عبور و مرور در این محورهای پرتردد بزرگراهی خواهیم بود.
تکمیل و توسعه لاین کندروی  بزرگراه آزادگان پروژه دیگری بود که در ادامه کاهش بار ترافیک و میزان تصادفات در این محور بزرگراهی، از سوی مدیریت شهری(معاونت فنی و عمران) عملیاتی شد. آزادگان شریان اصلی مواصلاتی و کمربند بزرگراهی جنوب تهران محسوب می‌شود که سفرهای درون و برون‌شهری متعددی از آن صورت می‌گیرد. با توجه به میزان تصادفات و تداخلات ترافیکی و عبور و مروری که انجام می‌شود وجود این لاین کندرو در گلوگاه بزرگراه آزادگان(در منطقه16) ضرورتی بود که پس از 21‌ماه تلاش به بهره‌برداری رسید.
این پروژه به طول 3 هزار و 300متر همراه با هزار و 300متر اصلاح هندسی، حد فاصل پل شهید دستواره تا پل شهید رجایی را در برمی‌گیرد و ایمنی تردد در این بخش از بزرگراه را افزایش می‌دهد و امیدواریم با بهره‌برداری از آن شاهد روان‌سازی‌ ترافیک و عبور و مرور خودروها باشیم. ایجاد لاین کندرو در بخش شمالی بزرگراه 38کیلومتری آزادگان، علاوه بر اصلاح رفتارهای ترافیکی و کاهش زمان سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری و... از طریق نصب  2دستگاه پل روی این پروژه زمینه دسترسی‌های محلی ساکنان محله‌های جنوبی تهران را فراهم کرده است. بخش بزرگی از این پروژه در محله علی‌آباد اجرایی شده است که در این محدوده معارضان تاسیساتی وجود داشت که با پیگیری‌ها موفق به جمع‌آوری 36تیر روشنایی و کابل برق و 5دستگاه شیر منحول گاز شدیم و معبر برای عملیاتی شدن پروژه باز شد.
تمام اقدامات و طرح‌ها و برنامه‌هایی که برای روزها و ماه‌های آتی در حوزه شهری پیش‌بینی شده است، با هدف خدمت‌رسانی به مردم صورت گرفته و امیدواریم در این مسیر نخبگان و معتمدان محله هم ما را یاری کنند، چراکه با استفاده از ظرفیت‌های محلی قطعا می‌توان خدمت‌رسانی مطلوب‌تری داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید